Het is natuurlijk een superleuk horloge, dat je niet snel gaat vinden. Ik zou zoiets waarschijnlijk houden … leuk verhaal ook.
Exact, dat zou mij mogelijk zelfs over de streep trekken ook wanneer het niet 100% mijn smaak geweest zou zijn
Ach ja… al zou hij er 3815 euro voor krijgen. Als je het kan krijgen is het mooi meegenomen toch? Als je er een … voor kan vinden die het er voor wil geven… dan geluk gehad!
Wat denk je wat ik voor als ik een premium moet betalen voor een Rolex… ach ja de markt bepaalt!
Zijn er meer mensen die leuke rommelmarktvondsten hebben?! Wel leuk topic namelijk!
Stel, je koopt een horloge van iemand die duidelijk de waarde er van niet kent.
Je verkoopt dit horloge vervolgens voor de werkelijke waarde waardoor je zo’n 1700 euro winst pakt.
Dan zou het je sieren als je deze verkoper een mooie fles wijn geeft, of een paar Cohiba’s.
Gewoon omdat je fatsoenlijk bent.
Mijn mening.
Dit is iets dat ik zou doen denk ik. Behoudens een warm gebaar ben je niets of niemand verder tot uitleg verplicht. Hooguit een beetje bijsturing mogelijk op moreel kompas, maar geld doet wat geld doet.
Precies. Beide partijen horen geïnformeerd te zijn. Als de verkoper niet weet wat hij verkoopt is dat zijn schuld.
Kunnen we deze discussie nu afsluiten?
Of je zegt de verkoper dat dat ding eigenlijk zo’n 1800 waard is zodra je hem in je zak stopt en fluitend weg loopt.
Dan gebeurt hem dat nooit meer.
Dat vertel je hem als je de fles wijn geeft…
Ik hoef geen fles wijn als ik iets voor veel te weinig verkoop. Alsof je het erin wilt wrijven dat iemand een fout heeft gemaakt.
Moet je eerst desbetreffende verkoper weer op zien te sporen
Nee ik was net zo geïnteresseerd in deze Unieke discussie!
Je onderstreept uniek alsof ik nog ergens een soortgelijke discussie kan vinden
De wijn van hierboven wil jij wel…
Oh nee hoor moet een foutje zijn
Hahah. Nee.
Blauwe Knoop ?
Is de grap dat dit een wijn van 1700 euro is?
Nope.
Geen knoop.
Geen dorst