Leuke vondst hoor! Ik ben bang dat in het rechter horloge maar 1 indice (stukje goud) los ligt en er 2 ontbreken. Je zou 3 dezelfde stukjes moeten hebben van de 12, 6 en 9 uirspositie.
Die linker is erg leuk. Als ie nog goed loopt is het inderdaad een kwestie van een nieuw glaasje erin en een leuke band erop. Ik heb bijna dezelfde seiko 7005-8052 in het wit. En is gewoon een leuk en sportief horloge waar je ook heel gemakkelijk verschillende nato’s op gooit.
Dit klopte. Ik had gister avond het de achterkant open en het uurwerk er uit gehaald. Ik kon helaas maar 1 stukje vinden maar dat is niet erg. Ik vond deze wijzerplaats ook niet heel mooi door de midden cirkel.
Ik heb het uurwerk overigens wel werkend gekregen maar de rotor beweegt te veel na mijn mening.(Niet in de gebruikelijke manier maar alsof hij niet vast genoeg zit.
Ik bedoeld dat er al een nieuw glaasje in is gezet en niet meer een origineel betreft. Er zit een domed crystal in en dit is niet zo bij de andere.
Dat is een mooie, heeft veel van mijn linker af maar dan met een lichte plaat. Die ik overigens wel beter vind.
Off-topic: De Seiko Type 2 quartz ligt nog op de plank. Ik heb momenteel het gereedschap niet om deze open te krijgen. Blijkbaar heb je ook horloges waar je de bezel en crystal eraf moet halen om hem zo uit elkaar te kunnen halen. Maar weer wat nieuws geleerd.
@bertb, de post waar je op reageert is al zo’n twee jaar oud. Ik heb al mijn vestzak/zakhorloges inmiddels verkocht om meer plaats te maken voor horloges.
Op een oninteressante vlooienmarkt kun je toch nog grappige dingen vinden. Uit een doosje rommel een wel heel klein Midi Multifort Powerwind uurwerkje met wijzerplaat…
Mooie vangst Pierre, ik heb het idee dat in vlaanderen er meer kans is op een goede vlooienmark vangst dan hier in de randstad van Nederland. Op MP zie ik ook vaak mooie aanbiedingen uit het zuiden.
Goedemiddag,
Deze ligt hier bij de kringloopwinkel.
Is dit wat bijzonders, heeft het waarde?
Het was druk, dus ik had geen zin om de sleutel van de vitrinekast te vragen, dus ik weet niet wat de prijs is.
Ziet er in mijn beleving nieuwerwets uit en zonder enige uitdaging of beleving.
Qua waarde minimaal.
Maar als jij het een leuk horloge vindt en de prijs goed vindt, kan dit horloge jou toch een leuke periode gunnen en ook nog eens de juiste tijd melden!
Hier zitten op jet eerste gezicht leuke horloges tussen. Ik herken daarnaast een Continental TechLine duiker omdat ik die zelf ook heb.
De vraag is vaak of de horloges nog lopen en daar kan/ wil de verkoper meestal geen antwoord op geven.
Leuk dat je iets herkent Jaac! Hij geeft aan dat het meeste loopt of even loopt. Vooral opwind en zakhorloges. Dacht misschien is het iets voor de handige harry die wilt (leren) sleutelen.
Vandaag dit geinig ding weggeplukt uit een doosje met wat kapotte meuk, waaronder een raketa op een foeilelijke bund strap. Maar ik zag opeens een fixoflex bandje blinken dat er net uit zag, en daar hing dit gold plated Junghansje aan. Samen met nog een NOS stalen 18mm bandje voor 4 tientjes. Ik dacht, ik doe eens gek en ga voor goud!