Rommelmarktvondsten

Dat viel mij ook in negatieve zin op aan de Rikketik. Ons kent ons en veel Fransozen etc. die met zakken vol contanten rondliepen.

Uit een gesprek tussen twee standhouders:
’‘Prachtig deze Breitling, zo heb ik er ook ooit eens een in NOS-staat gevonden!’'
Ja, dat is deze, die heb ik toen van je gekocht…

4 likes

De Rikketik is natuurlijk ook geen rommelmarkt, dus daar is het vrij normaal dat er vooral handelaren staan. In Nederland heb je een paar organisatoren die het gros van alle rommelmarkten organiseren, die kun je beter vermijden.

1 like

Best wel een leuke - toch @Slin ?

1 like

De laatste 2 aanwinsten waren van een markt in België en ook daar zijn opkopers actief. Het hoort allemaal bij het spelletje. Maar ik heb ook ooit een mooie Tissot gevonden voor erg weinig in België.
Echte rommelmarkten zijn er eigenlijk bijna niet meer. Die lui die eenmaal op een markt gaan staan met spullen, staan de week daarop weer op een volgende markt.

Laatste Rikketik die ik bezocht beviel me uiterst slecht. Ik ben er op best veel geweest, maar het leek alsof men niet wilde verkopen.

Gekke gedachtes over de waarde van een horloge, een serieus geïnteresseerde koper negeren (die Fransoos van de stand was serieus dik een kwartier aan het leuteren over een of andere versleten blikken band met een landgenoot en negeerde me compleet moedwillig).

Ik was er klaar mee. En kocht een week later van het budget iets van Breguet. Van een bekende.
Vorige Rikketik had ik er geen zin in. Ik heb uitgeslapeb.

3 likes

Zekers! Drie sterren staat voor hogere kwaliteit( van iemand geleerd…wie was dat ook al weer :thinking::see_no_evil:)

Ik heb er 3 of 4 :thinking: …bij eentje was het glas ook zo bekrast, toen flink gepoetst met polywatch en prachtig geworden…ze lopen ook heel goed en zijn ook opwindbaar…




14 likes

Daarom ook heb ik ze meegenomen, maar had nog liever dat de sealab in het doosje zat.

1 like

Ah die zat natuurlijk in het Citizen doosje ernaast :rofl:

3 likes

Daar zijn de meningen over verdeeld :slight_smile:

1 like

Vertel :grinning: …Altijd leuk om iets bij te leren :+1:

21365832

:grin:

1 like

Hmm… ik heb het terug proberen te zoeken, maar volgens onderstaande link, en dat is iemand die er toch wel heel veel onderzoek naar heeft gedaan staat het aantal sterren inderdaad voor de kwaliteit van het gebruikte uurwerk.

http://home.kpn.nl/mc.boon.1/overig/PONTIAC.pdf

Ik had ergens gelezen dat er geen pijl op te trekken is. Een simpele Simpatico met 3 sterren, en een edelstalen luxere serie met slechts 1 ster…

1 like

Het ging hier over Citizen, niet over Pontiac. :wink:

1 like

@Domega had mij toen ook een link gegeven waar het beschreven werd… en volgens mij ging dat wel over Citizen, bij Pontiac zou ik het niet weten…

Leuke link over Pontiac…ook eens goed lezen…Bedankt! :ok_hand:

1 like

Hier staat de discussie over het sterren “systeem”: Wie kan mij wat vertellen over dit Pontiac horloge

2 likes

Wat ik terug kan vinden heeft de Simpatico met 3 sterren (in ieder geval de mijne) een caliber 2451 uurwerk van Tissot. Nou heb ik nog niet veel verdieping in uurwerken maar ik heb gevonden dat onderandere Omega deze uurwerken ook gebruikt heeft.

1 like

Zoals al aangegeven, voor elk system dat je er tegenaan houdt zijn legio uitzonderingen. Dus er is geen systeem of zijn er meerdere waardoor het inconsequent oogt.

1 like

Klopt inderdaad hoor! En als klap op de vuurpijl heb je dan ook nog de Pontiac International reeks. Een goedkopere versie van Pontiac, niet gemaakt in Zwitserland (het kan, wat ik begrepen heb, zowel in Duitsland als Frankrijk gemaakt zijn) en ook deze horloges hebben de 3 sterren.

Hieronder nog ff mijn Pontiac International:

6 likes

2 dames horloges vers van de rommelmarkt… Een Enicar en een Seiko. Geen idee of het wat is maar ik vind ze zo leuk

6 likes