Die zijn over het algemeen wel lastig te vinden “Slecht aangekondigd”
Precies, Herman. In mijn (onze) buurt zijn er daar niet zoveel van en niet zo vaak. Ik denk dat in delen buiten de randstad er vaker wat te vinden is op dat gebied, maar kom er maar eens achter waar en wanneer…
De rommelmarkt in het centrum van het Veluwse Epe, waar ik toevallig recentelijk was omdat ik daar een vriend ging helpen bij het klussen aan zijn vakantiewoning aldaar, was een goed voorbeeld van een leuke kleinschalige spontane rommelmarkt. Vriendelijke particulieren met hun spulletjes meestal gewoon op een kleedje of een behangtafel. Best leuke spullen, geen al jaren rondreizende bananendozen met meuk die echt niemand meer wil hebben. Vriendelijke prijsjes. Geen ge-O-H als je ergens naar een prijs vraagt en dan als antwoord krijgt:
“Jaha! Maar dat is wel héél oud hoor!”
Dat zal best, maar dat vroeg ik niet.
In Den Haag krijg je dan te horen:
“Auw jah joh? Maah dat ken jè toch nie betale”…
Gewoon gezellig in Epe. En als je dan ook nog wat leuks vind is het helemaal feest…
Ach, wat doe ik nog in Den Haag…
Zo gek praten Hagenezen toch niet
Ja zeikâh, ech wel. Maah asje ut foneities opschrèf zauas ut klink, dan ziet ut d’r wel gek ùit, dat mot ik toegeivûh.
(Ondertiteling:
Ja zeker, echt wel. Maar als je t fonetisch opschrijft zoals het klinkt, dan ziet 't er wel gek uit, dat moet ik toegeven).
Ondertiteling heb ik niet nodig hoor geboren en getogen Schilderswijker hier
Jebus Cwythe. En dan zeggen ze dat wij Belgen een raar taaltje hebben.
Wat ook wel klopt voor een paar vergeten uithoeken, natuurlijk…
Welsh? Ondertitels?
(sorry, we gaan off topic geloof ik)
Niemand zei dat het makkelijk was
Dank je, @Koekoek, voor de aanvullende info, cq correctie.
Jij bent de expert hier als het op - dateren van - Seiko’s aankomt dus ik geloof je onmiddellijk.
De site gaf twee jaartallen (1976 - 1986). Optimistisch en opportunistisch als ik ben nam ik gelijk aan dat het dan wel de oudste datum zou zijn, ook al vanwege de gestreepte plaat, die ik schatte als jaren '70 stijl. De andere info op de plaat, of liever gezegd het ontbreken ervan was me niet opgevallen. Weer wat geleerd!
Eens, maar als je ze eenmaal gevonden hebt

maar als je ze eenmaal gevonden hebt
Dat is genieten, En het gevoel van een mooie vondst is beter dan drugs.
Epe, daar had ik mijn eerste vriendinnetje Lex. Om jou maar eens te quoten:

En als je dan ook nog wat leuks vind is het helemaal feest…
Reed ik als 16-jarige op oudjaarsavond bij -5 op de scooter 20km naar Epe toe. Kreeg ik van haar moeder warme chocolademelk met slagroom, om de handen op te warmen. Henrike, als je dit ooit leest: waar is het mis gegaan?
Mooie vondsten Iwan, je kan het nog steeds zie ik!
Als je de LIP wilt verkopen of ruilen hoor ik het graag!
Ja hij is echt mooi en ruilen
tja
die ene “Minerva” van jou of zo
Groeten van Iwan
Zojuist een tip gekregen van een nicht van mij. Zij was op een garagesale vlak bij mij in de buurt en daar lagen wat horloges. Dus ben ik zelf even gaan kijken en heb met de verkoper een redelijke prijs kunnen afspreken voor alles.
De meeste van deze horloges lopen nog, maar alles moet uiteraard wel een servicebeurt krijgen. De koude maanden komen er weer aan, dus perfect om 's avonds wat aan horloges te werken.
De doos kreeg ik er niet bij.
Gefeliciteerd
mooie aanwinst
Groeten Iwan
Teveel aandacht voor de moeder?

lagen wat horloges
Wow da’s leuk zo’n tip
Mooie vangst Peter, en dan ook nog een hele interessante bracelet - die 2e van links boven
Die lijken allen polsklaar. Of ia er nog wel te knutselen?