Rommelmarktvondsten

De vroege vogel vangt nog wel eens wat…

24 likes

Mooie vondst :+1:
Wat is het linker horloge voor een merk? Ik ben gewoon nieuwsgierig :grin:

Ik ben nog steeds op de markt, maar met veel moeite kon ik het lezen . Het is een Junghans. Toeval dat je op twee verschillende stands een Junghans vindt… en ook zo enorm duur​:rofl::innocent:, samen €3,50

3 likes

:astonished:
Daarvoor vind ik rommelmarkten nou zo leuk

1 like

Cool spul! Ziet er wel radium uit dus opletten :grin:

2 likes

Zo’n vermoeden had ik al. Ik zal me beperken tot het uurwerk bekijken…

En zo is t’ ie geworden.
De tiretteveer is nog stuk, ik zal eens kijken of die te vinden is. Maar zonder werkt ook.
Alleen was het daardoor erg lastig om een passende kroon en een nieuwe stift te plaatsen.

Nou ook nog een leren bandje kopen.

24 likes

de vroege vogel vind idd soms leuke dingetjes.

1 en soms 2 maal per maand gaan we naar de rommelmarkt en afgelopen weekend kwamen we dus thuis met deze 5 leuke vondsten, vooral de ATP moeris is cool, gewoon het idee dat een brits militair dat ding gedragen heeft in WWII spreekt tot de verbeelding.

.

57 likes

Mooie vangst hoor! Die Moeris is inderdaad erg gaaf :heart_eyes:

1 like

Nice!

1 like

Kringloopwinkel weet ook al een beetje de prijzen.
Ancre, blijkt in prima staat penanker ’ Constanza’ .
Maar kostte wel 20 euro! De United Watch Works 10, Ancre ( was quartz, had mijn bril niet bij me) 5 euro.
De Prisma kreeg ik er zó bij.
Maar daar zit een ST 1686 in. Niks mis mee, behalve de vernis die loslaat. Heeft al een service, glaasje en bandje.
Morgen in de ’ wat draag je…’ rubriek.

23 likes

De United Watch Works is een Ruhla

2 likes

Zijn ook geen échte koopjes meer, vind je wel?

Nou nog maar net… Maar het is allang niet meer zo dat je voor 5 euro een Zenith vindt…(is me ooit gelukt, maar is héél lang geleden)

Leuke vondsten. Ik heb nog nooit wat leuks gevonden bij de kringloopwinkel.

3 likes

Het is heel wisselend. Volgens mij hebben de meeste kringloopwinkels een inkoper voor horloges. Soms laten die wat liggen. Maar de toppers haalt altijd iemand er uit…

Same here….

Ik ken het. Ze worden door vaste opkopers gekocht volgens mij.
Ik verbaas me altijd over de kringloopvondsten die hier voorbij komen.
Ik heb ooit een plastic Ruhla gevonden bij de kringloop en dat was het.

2 likes

Je hebt helemaal gelijk, dat gebeurt ook. Horloges worden in een ton gedaan, en dan per kilo verkocht. Een enkele halen ze eruit, die ze dan verkopen in de winkel. Je moet goede contacten hebben bij de kringloop, dan vind je er nog wel eens wat. Of ze bellen je op, als ze iets hebben gevonden, dat wel eens leuk kan zijn. Maar 99% is allemaal waardeloos quartz rommel, met lege batterij. Maar bij die 1% zitten af en toe leuke horloges bij.

1 like

Die laatste was wel een klapper, zeg! Daar had ik graag €200 voor neergeteld, want deze is een veelvoud waard! Stiekem een beetje jaloers! mooie finds!

1 like