Wat een gave vondst!!
Niet bepaald een rommelmarkt vondst. Prachtig horloge en nog gaver, omdat ie van je vader is (geweest).
vanochtend om 6:15 paraat om naar de rommelmarkt te gaan. Het was ondertussen weer 6 weken geleden, dus duimen maar. Het budget was 200 euro waarvan toch nog 20 euro overschoot op het einde van de rit en dit was de vangst:
eerst 2 zakhorloges: een junghans wekker zakhorloge en een longines zakhorloge. Ze lopen en lopen op tijd, de junghans wekkerfunctie werkt ook. De longines heeft als pluspunten een gave kast en een mooie mechaniek met zwanenhals en overeenkomende serials op mechaniek en kast. Minpuntje is de kleine schilfer thv de kleine secondenwijzer. Ze moeten wel een keertje uit mekaar voor onderhoud anders zal het lopen niet lang duren vrees ik. Het boompje waar ze aanhangen zat er bij
Dan had ik nog 3 polshorloges, een NOS UTI, een zgan Maty en een onbekende met blauwe bulls’eye, blauw blauw blauw we love blauw dus die moest ook mee. De UTI en de maty lopen de blauwe niet
Ook nog een longines standaardje
En nog een doos troep waar toch nog eea uit gehaald gaat worden voor poging tot herstelling
Deze 4 ga ik nog pogen te herstellen
Deze 4 zijn voor de onderdelen, de regulateur gaat in t kort van pas komen.
De Paul Garnier in het bijzonder ga ik weg leggen in de hoop ooit nog eens eentje tegen te komen. Het gangwerk is ok, maar de speciale opwindstift en de hamers van de chrono ontbreken. Dus aan de ene zijde heeft ie een uurwerk en aan de andere zijde een chrono en dat in 1 kast, ontzettend zeldzaam en wel ja het eet geen geld dus gaat een schuif in en wie weet kom ik ooit nog wel eens eentje tegen
Dit was de vangst voor vandaag en al bij al hebben we nog 10% van ons budget mee terug naar huis genomen, we zijn blij met de vangsten, uiteindelijk toch even moeten slikken toen we de 180 euro afrekenden (alles bij 1 kraam gekocht) maar al bij al we kunnen er maar plezier van hebben, meer moet dat niet zijn.
Wat een mooie vangst. Vooral die Longines.
Ho, dat is een toffe vondst! Kaarsje branden dat je ooit nog een donor voor die vindt
Wat een vondsten! Beter dan de plastic meuk die ik altijd zie. Dat boompje is ook prachtig
Leuke markt hebben jullie! Geinig en handig zo’n boompje.
We denken dat het origineel een hangertje voor sleutels was. Neemt niet weg dat we het wel heel erg leuk vinden
Kans is klein, maar je weet nooit. Moest ik nu een duidelijke foto vinden van wat er gezeten heeft kwestie vorm dan probeerden we het, maar zelfs een duidelijke foto van de mechaniek is onvindbaar. Ga van de week wel voort zoeken …
Ja, ik heb al moeite met me in te beelden hoe zoiets er überhaupt uitziet. Fotootje van dat binnenwerk?
Wel raar dat de hamers van de chrono weg zijn dan. Zelf gebruikt als donor ofzo
van de week, want t is nogal kaka om uit de kast te halen. Ik vermoed idd dat deze ook al eens als donor gediend heeft.
Ik heb ooit zo’n zakhorloge half gedemonteerd op ebay gezien en de foto’s bewaard.
Het is dus zo’n uurwerk met de chronograaf aan de achterkant.
Die ga ik straks opslaan op de pc en idd zo ziet de paul garnier er ook uit. Leuk dat jij de fotos bijgehouden hebt, nu zie ik wat mankeert
Zelf gaan draaien wellicht?
Je inspireert met je topics hoor.
Hoewel ik (althans van mezelf) vind dat ik al aardige opknapresultaten boek, toch op oudejaarsavond dit aangeschaft…
Leesvoer en naslagwerk…
Super goed boek, ook in de bibliotheek staan.
vlakke onderdelen draaien lijkt me nogal moeilijk. Als je die zelf wil namaken is het frezen en vijlen. Met de verticale support voor de draaibank zou ik hier nu niet dadelijk aan willen beginnen, freesmachientje is meer aangewezen en dan nog is het een heel gedoe als je enkel een foto voorbeeld hebt. is iets voor de lange baan en ondertussen staat er een zoekopdracht.
de rommelmarktaanwinsten van vandaag: een dreffa handopwinder, een frans zakhorloge en 2 tissots. de tissot quartz was gratis cadeau bij de andere, de tissot stylist. Het is jammer dat het glas van de tissot stylist een krak heeft, het is geen kras maar echt een krak. Hopelijk hebben we dat glas zitten en zoniet dan hoop ik ooit wel eens eentje tegen te komen. De stylist is denk ik NOS, originele band en gesp en achteraan nog het plakkertje en aan de gesp het tissot labeltje met de prijs.

Wie verwacht deze Chinese bezel removal tool nieuw te vinden op een rommelmarkt
Wat vraagt u hiervoor?
Verkoper: Prijsje staat erop.
Oh €30. Nee sorry toch bedankt.
Verkoper: Wat is het eigenlijk.
Om de klikring van duikhorloges te verwijderen.
Verkoper: Wat heb je er voor over.
€10
Verkoper: Ja best joh veel plezier ermee.
Ik ben benieuwd voor €10 wil ik het wel eens testen.
Die Dreffa is leuk. Ik heb ook een oude Dreffa
Ik ook, mooi uurwerk ook als ik me goed herinner