Ik heb deze, met Landeron 186
Leuke deal! Deze gaan voor rond de 4-5 tientjes op Ali.
Da’s wel een hele fraaie Dreffa ooit 'n topmerkje geweest volgens mij
Dat moet zijn Lucerne… Was daar met het licht wat moeilijk lezen…
Maar ik heb er nog meer opgepikt.
Vrij naar het motto van @Vintagewatchstuff Blauw! Blauw!
Deze leuke Ancre met FE233-66 uurwerkje (niet kijken naar het bandje, dat zit er maar, dat er wat op zit…)
En dan nog deze Cauny Prima Deluxe Calendario, waar nog wel wat werk aan is. Draait niet op en keyless werkt niet goed. Nog niet kunnen ontdekken wat voor uurwerkje het is, maar ik heb al een nieuwe arbor nodig, dat is heel zeker!
En dan is er nog deze Citizen uit 1974. Ik vind hem heel erg leuk. Niet erg groot, maar vol met leuke effecten op de wijzerplaat én de plexiglas facetglaasje, waar de facetten aan de binnenkant zitten. Leuk bedacht!
Had wel een klein issue met de balans, maar dat heb ik min of meer kunnen fixen, zodat het in ieder geval weer loopt. De originele band was natuurlijk weer te kort, maar gelukkig heb ik een heel arsenaal aan oude bandjes, en daar zat wel iets passends bij…
Ik vind het een lekker groovy jaren '70 horloge in een leuke vrolijke en sprankelende blauwe kleur. Kon wel eens een blijvertje worden!
blauw blauw blauw we love blauw! Vooral de citizen is heel erg leuk, een volbloed blauw. Mooi mooi mooi. de cauny trouwens ook hoor, maar ja die blauwe die zijn toch wel heeeel mooi Geniet ervan
Ik word er in ieder geval erg blij van! Loop hier nu met een grote smile rond!
En nu lekker plat, was een lange dag vandaag (van 5:00 tot 18:00). Maar toch een leuke dag gehad, waar deze horloges zeker aan hebben meegeholpen!
Nou…. Ook de gok maar eens gedaan.
16 horloges voor €20 via Spaanse marktplaats Wallapop. Al zijn de horloges niets, er zit dan misschien wel een leuk bandje bij.
Is gereserveerd, van de week even ophalen.
Foto’s zijn slecht, dus ik kan niets ontdekken qua merk.
Grote kans dat het nog wel werkt.
Er zit een 3volt 2320 Lithium batterij in.
Die lekken niet
Mocht hij het niet doen dan heb ik nog wel een werkende donor
Juist…heb het gisteren getest met een andere 3v en alles werkt blijkbaar
Kleine update voor de Cauny, ik weet nu welk uurwerkje erin zit. Dat was nog best lastig, omdat er vrijwel niets op het uurwerkje stond. Maar na wat speurwerk kwam ik op een Unitas 6410 uit. Dus best een aardig uurwerkje en dat verklaart ook, waarom het zo groot is. Dus op naar de hunt voor onderdelen…
De afgelopen tijd verschillende lotjes weten te scoren. Wijzers met radium zaten er ook bij
En nog wat ander spul

Open en bloot?
Nee, gelukkig alles verpakt in meerdere laagjes en in doosjes met aparte vakjes. Ik heb een quick scan gedaan voordat ik erin ging duiken en dat bleek een goede actie
Gelukkig anders kan je er zo gaan uitzien
Alles binnen en dan ook tijd om in te zoomen.
Lopend werk met of een kleine zwengel aan de kroon of met wat meer aandrang
Originele (?) Russen die niet lopen en een bijzonder model (loopt ok)
Even inzoomen:
Niet lopend maar in bijzonder goede staat
Niet lopend maar bijzondere modellen
En dan verder nog wat uurwerkjes zonder kast voor onderdelen