Rommelmarktvondsten

Daar heb je nog genoeg werk aan.
Die Vostok met het vliegtuig op de wijzerplaat is volgens mij een Chinese nepper.

1 like

Mijn regel is (ter beperking van wat ik allemaal meepak) stalen kast en werkende staat .

Maar vandaag kon ik deze pierpont niet laten liggen. Geen stalen kast, werkt niet maar Ohlala die groene Patina op de wijzerplaat. (Waar ik normaal ook niet gek van ben)
Maar bij deze pierpont doet het wel iets. En voor 1€ ga ik het wel wagen.

Gaat binnenkort binnen voor onderhoud en nieuw glas.

21 likes

Wat een magnifiek verval :star_struck:

3 likes

Die is mooier dan ze het zouden kunnen ontwerpen :hugs:
Heb zelf een gegroende Pontiac maar lang niet zo helder, en die Pierpont heeft daarbij ook nog eens prachtig font, prima om zo je eigen regels te overtreden :muscle:

2 likes

Klopt, zie Russen topic :sweat_smile:

Dankjewel.

Heb je een foto van je vergroende Pontiac?

1 like

Dankjewel. Ja kon ik moeilijk laten liggen.

2 likes

Prachtig! Wel een nieuwe balans-spiraal nodig…en een steentje in de brug van het vierde rad…

2 likes

Ach die AS 984s heb jij in meervoud op voorraad toch :wink:

Ze kunnen in ieder geval mooi opknappen hoor!!

16 likes

Even een archiefplaatje dan - en het lijkt meer modder dan groen geloof ik deze dial…

Maar ik heb hem er toch speciaal voor gekocht, en hoppa toen had ik ineens weer drie Pontiac Patinacs :nerd_face: - binnen een paar jaar nadat ik mijn vroegere Pontiacs een beetje opgedoekt had, pffffff

19 likes

Is dat dezelfde??? Hoe kreeg je die kast zo mooi?
Ja AS 984 heb ik wel wat van ja…

3 likes

Mooi??? Dat vind ik toch echt veel te bescheiden eerlijk gezegd :medal_sports:- ik moest echt drie keer kijken of het wel dezelfde was :open_mouth:

2 likes

:+1:Toen ik hem kocht dacht ik dat het chroom af aan het bladderen was, maar het bleek gewoon aangekoekt vet te zijn :rofl:

En ja een simpele schoonmaak van uurwerk en kast waren voldoende

6 likes

Bedankt, ik ga even kijken of mijn horlogemaker het heeft liggen of ik, anders ga ik de vraag voor stukje. Hier wel stellen :grimacing::joy:

Laat maar weten! :+1:

1 like

de rommelmarktvangst van vandaag: een lip, een tissot, een onbekend frans zakuurwerkje uit de fifties en het ding dat echt onze harten stal een klephorlogetje, de juiste naam is pursewatch, wij verwijzen altijd met klephorlogetje naar die dingen :wink: Die vinden we verrukkelijk die kleine pursewatches

Ze lopen allemaal, dus hopelijk geen al te grote brokken :wink: maar nu gaan we eerst de mondia moonstone afwerken.

20 likes

Ik moet ook eens naar jullie rommelmarkt toe, denk ik…

Leuke vangst!

1 like

Prachtige vondst gedaan vandaag, helaas geen foto’s gemaakt hoe ik hem kocht. Plexi zag er niet meer uit, vol krassen en scheuren. Toch nog iets heel moois van kunnen maken :heart_eyes: Een prachtige Lemania met super compressor kast. Met orginele kroon. Lemania 3060 uurwerk.
Hier kan ik nou echt van genieten.

75 likes

Is dat klephorloge niet van goud ? Zo komt hij wel over op de foto :grinning:

1 like

Echt heeeel gaaf :heart_eyes:

1 like