Haha. Mooi gespot
Klopt helemaal, maar dacht zet hem in het juiste topic dus vandaar dat deze hier nu staat.
en de stand van de schroefjes in de bezel
Niet helemaal rommelmarkt maar komt in de buurt. Een doosje met een paar random onbekende horloges gekocht voor ééntje die ik herkende, en daar zat onderin ook deze zielig uitziende stakker.
Maar hee, dat logo ken ik.
Da’s begot een Alpina.
En een zilveren Alpina, no less…
Met een binnenwerkje dat er nog heel netjes uitziet, en heel erg hard probeert te werken maar wellicht aangekoekt vuil heeft. Zou een Alpina 543 kunnen zijn, of een iets oudere voorloper waarover ik voorlopig niks vind. Toffe vondst alvast. Benieuwd of ik er iets kan van maken, en indien ja, of mevrouw of de dochter die gaat willen dragen.
Leuk ding man!! Het cilindergang uurwerkje ziet er ook nog ongehavend uit
Hele
Erg tof!
Is dat niet de voorloper van de nato band? Leuk ding!
Toffe vondst
Dank voor de info. Ik had hem ook al gevonden.
Mooie
vondst
Groeten Iwan
WOW! Mooi man! Zoiets heb ik nou nooit.
Afgeronde hoeken, maar mag ook in V&V.
Nee hoor, ik ook niet. Nou ja, een beetje wel…
Het is echt waar gebeurd, dus niet ergens duur kopen en dan zeggen dat je hem goedkoop gevonden hebt. Ik kwam gisteren binnen om voor iets anders te kijken en zag een vitrine kastje staan met wat horloges. Ik stond even te kijken en toen kreeg ik een bakje met zo’n 30 horloges in mijn handen geduwd en daar zat deze Roamer ook in. Toen ik de prijs vroeg … €10,00!
Koopje. Relatief makkelijk aan de gang te krijgen als ie stuk is. Pakking kan veranderen in teer/lijm achtige zwarte prut.
Op dit moment weet ik niet of het nog loopt. Er zal een nieuwe batterij in moeten, maar ik krijg de deksel niet los.
Ik begrijp jouw vraag, maar ik denk het niet. Ik ging uiteindelijk met 8 horloges naar huis:)
Ik heb nog wel een bakje rommel.
Gaaf zeg mooie vangst
Die van mij is minder mooi.
Schroefjes aan de achterkant flink eind losdraaien.
Dan druk je de hele “binnenkast” inclusief glas naar beneden.
Die kroon zou je los moeten kunnen trekken, zit vastgeklikt, “deelbare opwind as”. Ik zou de binnenkast met glas en al stevig vasthouden en met duim en wijsvinger voorzichtig de kroon lostrekken.
Zoiets:
Bij mij zit er een kapotte ESA9154 in.