Rommelmarktvondsten

Zo……… ik heb vandaag maximaal gescoord op de rommelmarkt. Ben er wat stil van……… kom meestal met lege handen thuis. Ik was vanmorgen vroeg al in ‘t Harde. Daar hebben ze iedere hemelvaart de grootste rommelmarkt van de Veluwe met 400+ kramen en de nodige huis en tuin kraampjes langs de route. Vrouwlief wilde ook wel mee en heeft er ook twee voor me gevonden :heart_eyes:

Alle horloges op een na heb ik 1-5 euro voor betaald :smile::sunglasses:

Een Carola. Die loopt met een bak herrie…… klinkt als een penanker. De deksel is volgens mij van kunststof. Ik twijfelde wat, maar voor die paar euro meegenomen.

Dan een nette Rexiana. Loopt niet, denk dat hij vervuild is.

Vervolgens een Pontiac :sunglasses:
Secondewijzer ligt onderin tegen de wijzerplaat, maar loopt wel. Voor 2 euro mee :smile:

Dan een Union Laureat. Denk een quartz, maar er staat ook automatic op…… Kroon mist helaas, maar een dusdanig net horloge dat ik het toch een keer probeer.

Dan drie quartz horloges…… gewoon voor de lol. Zien er netjes uit. De KLM heeft twee uurwerkjes erin. Moet maar eens zien of het loopt.

Een zilveren zakhorloge. Loopt niet, mijn gevoel zegt een gebroken veer. Eerst maar eens open maken, maar voor 5 euro een leuk sleutel object. Een Nederlands klokje…… volgens het deksel. Ben benieuwd wat er achter het deksel schuilt :sunglasses:

En dan last but not least…… een Mora Sport Automatic. Deze loopt en de datum/dag bediening functioneert ook. Was een kerel met kistjes zoals op de Rikketik. Deze was een aantal tientjes en kon nog een tientje vanaf. Vond de kleur zo gaaf. Denk dat als ik het glas polijst er een heel mooi horloge onder vandaan komt.

Was een echt supergezellig rommelmarkt. Een hele gemoedelijke sfeer. Het weer was prachtig, de score nog mooier. Mijn dag kan niet meer stuk :sunglasses:

30 likes

Sjips, de Pontiac foto’s zijn eraf gevallen. Dan maar even zo……

25 likes

Mooie vangst, hoor! In Elst vond ik niets vandaag. Het kan ook niet elke week feest zijn.

Had zelf nog geen zakhorloge. Leuk sleutelobject.
Waarde moet je aan die dingen niet geven. Althans, had begrepen dat de meeste weinig tot niets waard zijn. Inleveren bij de juwelier als schroot kan altijd nog :grin::wink::see_no_evil:

2 likes

Zo’n wijzerplaat maken is serieus een leuk idee. Ben benieuwd!

De Carola en de Rexiana zijn allebei penankers.
De Carola is geen kunststof case maar van zamac en is een monocase. De achterdeksel kan er dus niet af.
Ik heb ook zo’n Carola en er zitten 3 stalen ringen in om het geheel een beetje gewicht te geven.

3 likes

Ik kreeg die citizen direct aangeboden voor 15, maar ik heb hem laten liggen, heb nog wel een prisma meegepakt daar voor 10 euro, alleen zat die in een sigarendoos met meer meuk en die doos rommel kreeg ik ook mee!

1 like

Dames horloge loopt met een nieuw batterijtje erin. Echt een net leuk ding. Staat totaal geen merk op de wijzerplaat. Enkel op de achterkant dit.

Zit een Miyota uurwerkje in.

Iemand die het merk herkent? Google Lens laat niets weten.

3 likes

Heel leuke vondsten

Nivada dames horloge gekocht op theaterplein in Antwerpen. Nu nog leuk bandje van12mm vinden :smiley:

28 likes

Hema ?

Ik heb een horloge met vergelijkbaar achterdeksel, met zo’n H. Daar ben ik zeker van dat ik het in de Hema heb gekocht. Ik zal het opzoeken. Edit: @Scudo was me voor, zie ik nu.

Het tweede getoonde quarz-horloge heeft het logo van de Koninklijke Militaire Academie. Nederlands “issued” militair horloge ?

Mooie vondsten, hoor. Gefeliciteerd.

2 likes

Dat is een gevalletje kliko ben ik bang. Batterij is “geëxplodeerd” …… alles onder de oxidatie van het zuur :see_no_evil::cry:

Vandaag ook een buurt met “garage sales” en een rommelmarkt gedaan. Op de rommelmarkt een Swatch automaat (begon onmiddellijk te lopen na wat schudden), een Swatch chrono (gecontroleerd op lekkende batterij), een “Roma” dameshorloge met tritium lume (loopt) en een Pontiac Hydraulica quartz (mocht ik ook openmaken om op lekkende batterij te controleren)

20 likes

Old school verzamelen blijft toch veruit het leukst - gefeliciteerd met de aanwinsten :+1:

Wat zichtbaar is op de foto, qua kast, plaat en wijzers, ziet er toch goed uit ? Misschien is te achterhalen welk movement er is gebruikt, en dat simpelweg te vervangen? Het lijkt me geen horloge waarvan er honderden zo zijn gemaakt.

Vandaag in Nieuw-Dordrecht geweest op een zeer grote braderie maar alleen een doosje Quartz horloge’s gezien verder niks echt interessants. Bij 1 kraam vroeg iemand wat een oude olielamp koste en hij kreeg als antwoord 75,- dus zijn we maar heeeeeel gauw doorgelopen!!
Volgende x beter!!

Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Zat ik ook al aan te denken en had al ff gekeken. Zit een ISA K63 uurwerk in. Maar lastig te vinden voor een normale prijs. Veel zitten aan de andere kant van de plas.

1 like

Deze vanmiddag gevonden op een kofferbakverkoop.

22 likes

Niet de versierde buitenkant als wijzerplaat?