Rommelmarktvondsten

Kon het niet laten……. Wilde de wijzerplaat van de Mora zien zonder lelijk glaasje.

Zeer lastig te fotograferen door de streepjes en de lichtkleurige letters. Bijzondere wijzerplaat. Lijkt verschillende kleuren te laten zien afhankelijk hoe je hem in het licht houdt. Van groen naar blauw……

28 likes

Lijkt bijzonder veel op die van mijn Pierre Laros :slightly_smiling_face:

18 likes

Mooi met die Nederlandse dagaanduiding.

Vorig weekend naar een antiekmarktje geweest en o.a deze twee Seiko’s kunnen vinden met originele band. De mannen vroegen er €4 voor, waar ik ook direct mee akkoord ging. Opeens zei één van beiden dat ik de volledige doos (± 60 horloges, veel kermishorloges) mocht meenemen voor €30. Gezien het inboedelinkopers waren en vaak de waarde niet kennen, dacht ik hier even op in te spelen. Door verder in de bak te kijken en te benoemen dat ik echt niks met die rommel kan doen en het toch maar zou weggooien, toch een bod van €15 gedaan omdat ik nog Seiko zag. Ze gingen akkoord, dus ik met een zware zak horloges verder rondwandelen. Bij thuiskomst alles uitgesorteerd en dan toch nog 3 Seiko’s gevonden en nog een aantal interessante horloges. Meeste is wel rommel, maar dat nemen we er dan bij… hier en daar bandjes recupereren welke nog in oké staat zijn.

21 likes

Niet echt chique maja veel plezier ermee

3 likes

Leuke vondst, maar ik had gewoon die 30 euro betaald.

4 likes

Handjeklap hoort er m.i. bij op een markt.

9 likes

Voor chique ga je naar Gassan, niet naar een opkoper op de markt toch?

9 likes

Ik ga ook niet naar de markt om iemand semi op te lichten. Doe dat liever helemaal niet, ook niet op de markt.

Nou, nou, nou. Verkoper had ook nee kunnen zeggen hè? Of uitzoeken wat er precies in die zak horloges zat.

3 likes

Dat zou ik inderdaad doen als ik 1 horloge op het oog heb en er een x-bedrag voor wil betalen. Maar wetende dat er nog meer interessante horloges in de partij zitten had ik ook gewoon 3 tientjes betaald. Maar ieder zijn ding.

Dat is dan ook niet gebeurd. Een zak rommel met één iets in dat min of meer interessant zou kunnen zijn, in onbekende staat dus even mogelijk total loss. Verkoper akkoord met de prijs. Niks te zien, moving on. Ik had dat voor 15 euro vraagprijs evengoed laten passeren :slightly_smiling_face:

1 like

Leuke Buren gevonden gisteren

41 likes

Je gaat toch niet iemand die heeft onderhandeld op een rommelmarkt betichten van semi oplichting?

12 likes

Lees even alles en niet een aantal woorden citeren a.u.b. Het ging mij er meer om dat onze lieve forumlid de verkoper vertelde dat het rommel was etc om de prijs te drukken terwijl hij degelijk wist dat er iets van waarde in het lotje zat. Enige wat ik zei was dat het niet zo chique was. Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen. Als je wilt huilen om een opmerking dan mag dat uiteraard ook. Sterkte ermee.

5 likes

Nou ben ik ook benieuwd naar de rest van de horloges

2 likes

Denk dat ik er nog wel heb. Zal eens kijken straks

1 like

Geen idee of je vaak op een rommelmarkt komt. Maar 80% van de verkopers is gewoon handelaar.
Dat zal je zien als je vaak in je eigen regio naar de rommelmarkt gaat. Je ziet ze op elke markt.
Bovendien houden die verkopers er ook rekening mee dat er onderhandeld gaat worden. En daar houden ze vervolgens dus rekening mee met de prijs.

Mensen met jouw gedachtengang zijn de 20% van de overige verkopers en die lopen heel de dag te schelden als iemand wil onderhandelen omdat je gelijk de prijs gaat vragen die je wil hebben.

Als je het spelletje wil spelen zal je de regels moeten kennen.

Overigens zal ik zelf nooit onderhandelen als de verkoper een kind is. Met bv een koningsdag onderhandel ik minder. Maar dat zijn vaak ook hele andere verkopers die sowieso al leuke prijzen vragen.

7 likes

Er is een verschil in mijn ogen mbt onderhandelen. Je zou idd prima kunnen zeggen van hé ga je ook akkoord met €15 ipv €30. Dan is het aan de verkoper die ook prima nee kan zeggen. Maar om eerst te zeggen dat het rommel gaat wat weggegooid moet worden terwijl je degelijk weet dat er iets van waarde in zit vind ik persoonlijk niet zo chique. Maar iedereen is gelukkig anders en sommigen spelen liever smerig om hun zin te krijgen. Dat is tegenwoordig heel normaal en prima als je het daarmee eens bent. Ik ga dit topic niet verder vervuilen. :grin:

1 like

Ik las je edit later maar idd als je het zo stelt ben ik het er mee eens. Ik dacht dat het puur over het afdingen ging.

Dat is idd wat ik ook bedoel. En dan is het ja / nee of een tegenbod. Maar ik zal ook geen lul verhaaltje gaan houden.

2 likes