Nee zo bedoelde ik het ook. Fijne dag verder.
Die is tof!
Jij ook
Onzin, de verkoper moet toch weten wat die verkoopt. Anders is het gewoon een slechte handelaar als je iets gaat verkopen waar je geen verstand van hebt. Of hij is gewoon lui en het interesseert hem niet en is waarschijnlijk blij dat hij er van af is voor 15 euro.
De tijd dat je een zeldzaam horloge voor een prikkie kon vinden op een rommelmarkt is al heel erg lang verleden tijd. Zijn allemaal doorgewinterde handelaren die er staan die wel degelijk weten wat ze verkopen en wat de waarde is. Ook in omliggende landen.
Dus die submariner 16610 op een rommelmarkt voor een paar tientjes vinden gaat hem echt niet worden!
Okee… deze post heeft iets meer reactie uitgelokt dan ik verwacht had. Misschien moet ik het iets beter kaderen. Van dat lot horloges is 90% of meer echt rommel, horloges waarvan je afvraagt dat dit ooit iemand zou dragen zelfs. Echt kermismateriaal waar je niks mee kan. Hiermee ook mijn opmerking gezien ik er effectief ook echt niks mee kan. Ik had ook gewoon totaal geen plaats om zaken uit de bak neer te leggen en goed te kijken dus. Het feit dat ik er wel nog Seiko tussen zag liggen (totaal niks bijzonder, twee SQ met onbekende werking en heel vuil en een lelijke chrono Quartz), die €30 naar €15 was misschien voor sommige niet proper maar ik ben op dat vlak gewoon van mening dat de als de verkoop er vanaf wilt, het oké is. Die mannen vertelden echt meerdere malen dat ze er echt vanaf wouden en we hebben contacten uitgewisseld.
Het deel semi oplichting e.d. vind ik jammer. Misschien met de hitte te maken, maar denk na voor je iets post a.u.b.
Voor de rest ook bedankt voor de positieve reacties. Wordt zeker geapprecieerd. Fijne zondag allemaal!
Ga je weer. Je kunt ook gewoon even nadenken voordat je iets post hè?
Mensen die vaak dingen scoren op die marktjes, zijn jullie dan ook heel vroeg aanwezig?
Dat valt eigenlijk wel mee. De handelaren hebben meestal als eerste hun spullen klaar staan. Terwijl de mensen die eenmalig op de markt staan daar veel langer over doen. Dit zijn juist de mensen waar je iets speciaals kunt vinden. De handelaren weten meestal wel wat ze verkopen.
Een paar keer in Maastricht op zo’n kofferbakverkoop geweest toen ze net wel, net niet al open waren omdat ik daar moest zijn voor mijn werk.
Maar ook dan kan ik er nix vinden.
Ik heb een aantal jaren een kameraad geholpen met een modelspoor stand in Houten.
De handelaren maakten dan zelf alvast een rondje voordat het open ging voor publiek. Zelf ook wel eens iets bijzonders kunnen scoren. Daar kun je als bezoeker nooit van winnen. Weet niet of dat op rommelmarkten veel gebeurt.
Dit gebeurt dus ook op de rommelmarkt.
Maar daar gaan geen deuren open en kun je er vaak zelf al vroeg rondlopen
Precies, maakt wel wat verschil.
Niks van aantrekken
Heel nice! Dit jaar helaas niets gevonden. Vorig jaar wel een mooie vintage Zenith gevonden in Zussen!
Ik ga regelmatig naar een rommelmarkt in Rotterdam en omgeving, zoals vandaag en heb nog nooit 1 toonbaar merk horloge gezien vintage of niet. Het is of nep, of turks/ali xpress en dames quartz bling rommel. Nog geen seiko 5je zelfs. Alleen op verzamelbeurzen of grote professionele markten, maar dat zijn handelaren. Maar goed, ik ga niet alleen voor horloges dus soms vind ik wel gelukkig nog wat anders.
Iemand anders nog wat gevonden? Kunnen we hoer weer back on topic……….
Wat een prachtige vondst
Wat ik niet begrijp - ook nog nooit een horloge gevonden bij tientallen 2de hands winkels en buiten - waar die markt dan wel is? Waar blijven al die horloges, want het moeten er toch veel zijn.
Zelfs mijn inboedelinkoper met tientallen inboedels per week had nooit horloges.
Misschien kun je dan beter naar een ander forum zoeken?