Rommelmarktvondsten

Dit zijn zgn clichés voor een drukpers inderdaad. Waarschijnlijk van een advertentie voor LIP horloges. Enne …het hout hoort er wel onder. Ik heb ook zulke dingen voor een advertentie van Solex.
Mooie vondst hoor.

4 likes

Dank je voor de verheldering.

Deze had je nog van mij te goed. Ik moest hem even opzoeken, maar bij deze een “andere” vondst van mijn vader. Iets anders dan de drukpers mallen van Lip.:joy:

Ik heb even overwogen om hem in het “vragen over echtheid” topic te zetten en te kijken wat voor reacties dat los zou maken.

Soms vinden ze iets moois, en soms iets afgrijselijks.

5 likes

Ik zou hem er gewoon eens neerzetten.
Ook niet mijn smaak maar je weet het niet!

1 like

Nou! Als je hem vast hebt weet je het wel hoor.
100% kroegzeikmurenstaal en pispottenplastic.

Wel ideaal om mensen te laten zien hoe een uurwerk nu eigenlijk functioneert.
En ik denk ook dat je er verrekte goed mee kunt steentje keilen op het water.

5 likes

Pisbakken worden volgens mij vaak van 316L gemaakt omdat ze corrosiebestendig moeten zijn. :upside_down_face:

2 likes

Ah, die kennis heb ik niet paraat. Ik doe wel de aanname dat dit zakhorloge alles behalve corrosiebestendig is.

Ik vind het een gaaf ding trouwens.

Als ik een vriend over de vloer heb die er geen verstand van heeft maar wel geïnteresseerd is dan moet ik er altijd een paar open trekken.

Ideale wisselwerking laatst, hij in mijn goedkope horloges kijken hoe het allemaal werkt, ik een uur zijn 39mm Explorer om. :smiley: Toevallig matchende polsmaat. :slight_smile:

1 like

Nou! Mijn vader is in vorm. Hij kwam weer met iets aanlopen wat hii ergens op een rommelmarkt gevonden had.
Ikzelf heb nog nooit iets op een rommelmarkt/kringloop weg kunnen halen maar mijn vader heeft de smaak te pakken.

Een Ruhla zakhorloge:

Maar toen ik hem open maakte zag ik niet wat ik verwachtte.:joy::joy:

Er staan onder de balans een paar cijfers maar die kan ik niet ontcijferen. Ik denk een penanker uurwerk, formaatje horloge.

10 likes

Ja dat is gewoon het kaliber UMF 24.
De cijfers onder de balans zijn de week en jaartal van de productie bijv 4878 is week 48 van 1978

3 likes

Hahaha wat een leuk ding joh! :smiley: Waardeloos natuurlijk, maar heel leuk! :slight_smile:

Die ring om de boel op z’n plek te houden, is dat asbest? :joy:

3 likes

Hahahahaha. Zou me niks verbazen.
Nee, deze is van echte Oost duits pispalenplastic.

In tegenstelling tot dat andere zakhorloge. :joy:

2 likes

Pittig lange wijzers voor zo’n klein calibertje…

1 like

Geperst Trabantkarton :grin:

1 like

Nogal ja. Hij moet ook hard werken en functioneert niet geheel naar behoren.

Biologisch afbreekbaar binnenwerk.

1 like

Deze hadden jullie nog tegoed van mij. Helaas heb ik nog geen bal om dit horloge open te halen (misschien heeft iemand een andere manier/suggestie). Als iemand een idee heeft wat hier in kan zitten hoor ik het graag!

11 likes

Ik denk dat er een pinlever calibertje in zit zoals bij de Mortima’s. Ze zien er altijd leuk uit :+1:

1 like

CAT66 gok ik

Ik denk aan deze:

3 likes