Rommelmarktvondsten

Dan is het horloge dus 14k gold capped, niet massief goud. Seamaster Devilles zijn een korte periode gemaakt tussen 1963 en 1967 dus zal van rond die tijd zijn.

1 like

Dank voor de info!

Ah naar de verzamelaars beurs geweest

Kroon lijkt wel erg groot. Is die origineel?

3 likes

Ik heb niets gezegd :sweat_smile:. Mooie piece

Als die van de verzamelaarsjaarbeurs komt heb ik hem (denk ik…zijn er best wat van :P) ook zien liggen.



Nazoorif De Luxe automatic
ETA 2066
Nog nooit van dit merk gehoord maar vond de blauwe wijzerplaat mooi.
Het enige wat ik vond was dit…

Nazoorif was the brainchild off a late- Belgian watchmaker who recently passed. He had a good relationship with the Gigandet SA factory off Switzerland and traveled often to design and fabricate new watches for his Belus / Nazoorif brand. The quality off these watches are very good and the design embodies the true free spirit off watch design of the 1960s and 70s.

14 likes

Leuke, zal een AS 2066 zijn?
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_2066

1 like

Ja idd :see_no_evil:

1 like

Gisteren naar een rommelmarkt geweest en zowaar nog wat gevonden.
De plexi’s zijn al vervangen cq gepolijst. Het ETA 2408 uurwerk van de Elix heeft vanmorgen een service gehad.
Verder had ik nog een boys Timex waarmee ik een andere Kelton kon repareren.
Een paar bandjes erbij gezocht en voila.
Het philishave reclame horloge is wel grappig.

12 likes

Mooi man, door dit soort positieve berichten houden anderen - zoals ik - de moed er in met rommelmarkten…

Super leuke vondst! Die Elix is echt mooi.
Inspireert mij ook weer eens op jacht te gaan.

1 like

Die Philishave ! Keurig geschoren :+1:

2 likes

Mijn vader heeft de interessante eigenschap om bij de aanblik van iets wat horloge gerelateerd is te denken: “oh, Clim vindt horloges leuk. Dus dit ook.”

Deze eigenschap, gecombineerd met een voorliefde voor rommelmarkten, maakt dat dit vaak uitmondt in wanstaltige presentjes, (min of meer horloge gerelateerd) die het daglicht en het forum niet kunnen verdragen, maar wel voor veel hilariteit zorgen.

Zo ook dit keer, dacht ik.
"Clim ik heb horloge stempels voor je gekocht, maar ze doen het niet op een stempelkussen."
Klinkt erg bruikbaar.

En toen toverde mijn vader het vokgende uit een la:

Het zijn een soort van mallen van het horlogemerk Lip, ik gok uit een drukpers. Geen idee hoe oud ze zijn.
Het materiaal lijkt tin of lood en ik gok dat het hout niet origineel eronder hoort.

Toch erg grappige vondst die ik even wou delen. Kan ik ook eindelijk een vondst in dit topic zetten, ook al is het niet mijn eigen vondst. :joy:

Mocht iemand hier misschien iets meer over weten of bij wie ik moet aankloppen voor info hoor ik het graag?

30 likes

Haha geweldig toch! Wat een vader! :+1:

Ben trouwens wel heel benieuwd naar die andere presentjes! :wink:

2 likes

Prachtig !
Ik zou er geen horloge-speculaas mee bakken, maar leuk zijn ze…

1 like

Stempels van LIP electronic dus de ouderdom …:smirk:

1 like

Ja. Dat Electronic had ik ook gezien.

Ik zal eens een andere schoonheid posten.

3 likes