Rommelmarktvondsten

Valt wel mee denk ik. Wat dunne krassen en lichte oxidatie. Nog scherp toch?

Als je het uitwerk er even uithaalt en de kast goed poetst, haal je al het vuil uit de brushing enzo. Dan ziet die er meteen een heel stuk strakker uit :ok_hand:

2 likes

Zo is dat! Een badje doet wonderen

2 likes

Eerste drie geven aan welk werk er in zit - 165 betekent een handopwinder. 167 is de automaat versie.
54 staat voor het kast model, 03 is een code voor materiaal. (Zover ik weet hoor :slightly_smiling_face:)
Ik kan na het weekend wel kijken of ik er een voor je heb :sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face::exploding_head:

3 likes

Uhhh, bij de caseback zou me dat verbazen, hoewel het ze in India soms aardig lukt :innocent:

Ftfy

2 likes

Mooi ding

Ja, hij komt nog wel jouw kant op denk ik, want dit is wel een blijvertje :slight_smile:

2 likes

Valt op zich mee, maar kast en bezel zijn mooi gebrushed en dan vallen de vele kleine haarlijntjes wel heel goed op. Dus geen dealbreker, maar als @domega de inderdaad een passende kast heeft, dan zou dat wel de kers op de taart zijn.

@domega thanks, ik wacht het af :slight_smile:

1 like

Mooie uitvoering!!

1 like

Als165 de handopwinder zou zijn dan zou de caseback niet goed zijn, of de wijzerplaat.
Want op de wijzerplaat lees ik automatic. :face_with_monocle:

1 like

Klopt, ik was vergeten dat de 165 ook automatic was. Daarom al ergens aangegeven dat er een 167 in zou kunnen zitten, met een ‘bolle’ deksel.
De handopwinder Star versies hadden in feite vaak 160 werken, dus foutje van mij…mea culpa :pensive:
Pas op overigens, het kan zelfs nog altijd een handwinder zijn vrees ik, er is door ‘liefhebbers’ nogal eens wat materiaal uit stock lukraak gemonteerd voor de handel🤔…

2 likes

Gisteren op de rommelmarkt in België deze fraaie niet lopende Pontiac hydrolica memomatic tegen gekomen. Gekocht wegens de fraaie wijzerplaat. Mist een schroefje dat vermoedelijk ergens los in het uurwerk zwerft. Zal het uurwerk na de vakantie uit de kast halen om te kijken waar hij gebleven is.

41 likes

Mooie vondst! Als het een service behoefte heeft…

2 likes

Heel leuk horloge en in super mooie staat!!

1 like

Tof bandje ook - zeker in die 17mm maat :hugs:

1 like

Bandje misschien meer waard als het horloge :joy:

2 likes

Top koop, zeker door die band

1 like

:star_struck: Gaaf, dit is een leuke vondst :partying_face:
Gefeliciteerd :+1: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

:star_struck: Mooi :watch: vondst :+1: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Helaas D. Net gechecked en al de kasten van de facetglazen hebben caseback 167- etc. Zijn ruim dertig stuks, plus een paar zonder back. Alle glazen zijn gebroken zoals eerder gezegd. :woozy_face:Caseback 165-54-03 heb ik wel, die zal misschien wel op de case passen maar of die combi dan compatibel is met jouw uurwerk durf ik niet te zeggen - er zijn vaak meerdere kleine variaties dus…

1 like