Rommelmarktvondsten

Mooie buit hoor

1 like

Streekgenoot, op Assebroek :grin:? Die Pronto is tof :ok_hand:!

2 likes

Klopt helemaal! :smiling_face: Vanmorgen vroeg eens mijn rondgang gedaan en geschrokken van wat ik kon vinden!

2 likes

Vandaag weer eens over een rommelmarkt in mijn woonplaats gestruind. Met voor een paar € een leuke Ancre automatic als buit. Het loopt niet en bij het openen vond ik meteen een los onderdeel. Misschien herkent iemand het onderdeel direct? Het uurwerk is een PUW 1561. Het wordt ergens als een complex mechanisme beschreven, dus ik brandt er mijn beginnersleutelvingers nog even niet aan :smile:

8 likes

Dat losliggende onderdeel is de regelsleutel ofwel het kompas, hoort op de balanskloof te zitten.

2 likes

Ja… dat onderdeel is een deel van de balans. Die is los van de brug en moet rond dat rode juweeltje klemmen…

Niet best dat dat los is, maar wel te fiksen…

3 likes

Bij nader inzien zie ik ook bar weinig spiraalveer… ik vermoed dat hij weg is of verfrommeld…

Op zoek naar een nieuwe spiraalveer, complete balans of donoruurwerk…

2 likes

Die balansveer lijkt inderdaad in rook opgegaan. Nou ja, een toekomstig projectje. Dank voor het meekijken!

Ebay is je grootste vriend…

2 likes

:smile:

1 like

En nog uit Nederland ook.

1 like

Zeker… ik koop regelmatig bij Albertine, top geregeld en redelijk snel thuis

3 likes

Ik heb er ook al heel wat gekocht

1 like

Ze heeft ook echt leuke projecten. En een massa aan onderdelen…

1 like

Oogst van deze ochtend.

( Geen idee van wat ik met de Pontiac reclame ga doen, maar kon het niet laten liggen) Een onderwijzer leerde zijn klas er de klok mee naar wat de verkoper me wist te vertellen

16 likes

Albertine en Paul van GWS zijn top! Veel bij gekocht, goede prijzen, goede kwaliteit👌🏻

2 likes

Schijnt weer heel actueel te zijn :rofl:

3 likes

Dan wil ik het gerust schenken voor de goede zaak

2 likes

Ja kinderen kunnen blijkbaar niet meer de tijd lezen op een klok met wijzers.
Digitaal zoals op hun smartphone lukt wel. :worried:

2 likes

Mooie vondsten hoor. Die Olma is echt leuk. Goede kwaliteit horloges ook.

1 like