Ronda 515 probleem met kroon

Nieuw horloge en ik zie een soort kwart plastic tabje rond de binnenzijde van de kroon. Ik kan de datum en tijd verstellen, maar krijg de kroon niet dicht.
Plastic stukje ook niet de verwijderen. Ik dacht wellicht moet het plastic in een uitsparing, maar ik krijg de kroon dus niet dichtgeschroefd.

Kroon was uitgetrokken uit horloge. Heeft de douane inklaring lopen klooien?

Doe ik iets verkeerd, mis ik iets?

lijkt me een afdicht-ringetje? met een open kroon opgestuurd door de verkoper is niet echt een vertrouwen wekkend iets. Contact opgenomen met de verkoper?

Horloge komt uit Australië. Ik vermoed dat de douane er aan gerommeld heeft.
Ik heb inderdaad nooit een horloge gekocht met een zo ver uitgetrokken kroon :frowning_face:

kroon met drie standen neem ik aan?
0-1-2,
2de stand= uren , 1ste stand datum, 0 stand is normaal dicht zonder schroefkroon.
ik heb ook eentje met een schroefkroon en moet toch wel wat duwen en draaien voordat de kroon grip pakt op de draad in de kast.
mss is dat bij jou ook wel zo?
mss een beetje meer kracht zetten, wel op gevoel werken, twijfel je, niet doen dan!

Is dat niet zo’n batterij besparend plastic dingetje? Dat ie pas gaat lopen na verwijdering.

3 likes

Probleem opgelost. Dat plastic tabje moest er inderdaad uit. Was pas mogelijk bij kroon op stand 2 en toen alsnog het plastic tabje kunnen verwijderen.
Ugh, ik nam het risico, omdat ik meerdere probleemloze (Luminox) horloges met Ronda 515 heb.

Het loopt allemaal gelukkig.

8 likes

Klopt die zetten ze wel vaker op nieuwe quartz horloges zodat het uurwerk niet loopt om de batterij te besparen

1 like