Rondje door 't huis

Lang leve de auto sync met de atoomklokken. 1 Casio is het gelukt om het signaal op te pikken. Bij 2 andere Casio’s en 2 Citizens is het niet gelukt, maar dat komt door de locatie bij het vensterband met elektronia. Waarschijnlijk dat ze de komende dagen em wel oppikken. En verder natuurlijk de computers en VCR die via een bekabelde signaal de juiste tijd binnen kregen of de smartphone die het zelf ‘wisten’.

Maar dan blijft de rest nog over. Dat waren er helaas nog best veel om zelf bij te stellen.
4 quartz horloges (tja, dat krijg je met een horlogetik ;), en dit zijn de quartz horloges die ik geregeld draag, de andere staan met pinnetje uit of verstel ik pas wanneer ik ze draag)
1 draadloze huistelefoons
1 draadloze voiptelefoon
5 mobiele telefoons (andere hobby van me)
1 wandklok
1 PS3 (auto sync ging niet goed)
1 Xbox360
1 oude vcr

Hoe was jullie rondje door 't huis?

de morgen begon idd goed … gelukkig werd alles netjes verzameld en kon ik in een nog redelijk tempo de klokjes optijd zetten (tu)

Als ik alleen al de keuken in kijk, zie ik drie keer de tijd;
over
magnetron
koffiezet automaat.

Groet
Mark

die eerste was natuurlijk de oven - niet de over…

MarkV Schreef:

Als ik alleen al de keuken in kijk, zie ik drie
keer de tijd;
over
magnetron
koffiezet automaat.

Groet
Mark

“eerste was natuurlijk de oven - niet de over…”

Grappige is dat ik de eerste keer al oven las :stuck_out_tongue:

Maar dat bedoel ik ook een beetje. Die wandklok gebruik ik zelf nooit. En ook de tijd op de huistelefoons niet. Maar toch pas ik ze aan :+

Ik heb nog niks verzet… en zijn er hier ook genoeg in huis. Doe het meestal in de loop van de dagen als het me opvalt.

Moet zeggen dat ik er sowieso wel laks in ben, zo zet ik ook nooit de datum van een horloge goed… :slight_smile:

Mijn echtgenote was daar gisteravond al mee bezig. De klokken waarbij het haar niet lukte, kregen vervolgens mijn aandacht.
De meeste van mijn horloges zijn mechanisch en staan stil in de kist. Als ik weer eens wissel is het vroeg genoeg.

Vergeet niet de klokjes in bijvoorbeeld de auto, op de motorfiets, op de klokthermostaat.

Mijn beste,

Zo gaat dat eveneens in huize Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Sparks bedankt voor de opmerking van de thermostaat, die waren we nog vergeten:}

De radio controled weerstation en de radiocontroled wekker bij het bed zijn prima automatisch aangepast. Mijn 8 jaar oude Casio moet ik eerst een knopje indrukken en dan door het huis lopen om te zien waar ik het beste ontvangst heb, geeft ie aan met een icoontje (schotelantenne). Mijn Junghans van dit jaar was helaas niet veranderd. Toen maar het “handmatig” knopje gebruikt: gaat ie op 12 uur staan en even later pikt ie het signaal op en staat ie weer goed.:slight_smile:

Zie ik dat ik de grote Meistersingerklok nog niet heb bijgesteld…:slight_smile:

Groet
Orsifan

vergeten jullie de wekkers niet voor maandagochtend :slight_smile:

Bidle Schreef:

Ik heb nog niks verzet… en zijn er hier ook
genoeg in huis. Doe het meestal in de loop van de
dagen als het me opvalt.

Moet zeggen dat ik er sowieso wel laks in ben, zo
zet ik ook nooit de datum van een horloge
goed… :slight_smile:

:smiley: :smiley: dat meen je niet :smiley:
ik zou gek worden…

oh ja, je hebt de tekst ook via pb, verkeerde knopje :smiley:

Ik zag het al, nu heb je iif een PB terug.

Maar kijk bijna nooit op de datum en daarnaast scheelt het weer slijtage. :wink: lol

Mijn mobiele telefoon, die ik ook gebruik als wekker, paste de tijd niet automatisch aan. Ik was vanochtend dan ook erg vroeg op het werk :frowning:

Dank voor de tip van de thermostaat: die was ik weer vergeten (tu).
En tot mijn genoegen heeft mijn navigatiesysteem in de auto zichzelf op de juiste tijd gezet, dat was bij mijn vorige ook steeds weer een crime.
Het klokje op de stereo: die stel ik al jaren niet meer in omdat ik er werkelijk niet uit kom hoe dat moet. Stoort me trouwens ook niet.