Rondleiding horlogemaker

Hoi,

Al langere tijd struin ik zo af en toe dit forum af maar nooit eerder een reden gehad om een account aan te maken.

Nu heb ik dat wel. Ik ben zelf een beginnend horlogeliefhebber en mijn zwager is dat ook.

Ik wil hem voor zijn verjaardag een origineel cadeau geven en toen dacht ik aan een rondleiding/tour bij een horlogemaker oid.

Na enig zoeken kom ik tot de conclusie dat ik weinig leuke dingen tegen kom, en mijn vraag is dan ook of jullie tips hebben voor een leuke rondleiding/tour!

Hoor graag.

Vriendelijke groet,

5 likes

Welkom :partying_face: toptip: maak een afspraak bij Grönefeld :+1:

2 likes

Ik dacht aan Christiaan van der klauw

4 likes

Een afspraak… Kan dat überhaupt?

1 like

Een afspraak wel volgens mij, voor de komende paar jaar is het orderboek wel al vol.

Heel klein kan ook in Delft bij Holthinrichs.

Als je er echt een trip van wilt maken, kun je natuurlijk naar Zwitserland. Kun je bij het museum van Patek Philippe langsgaan, of naar die van Jaeger-LeCoultre.

Hoe ver wil je gaan?

1 like

Gewoon in Nederland :nerd_face:

Jammer.

Maar je kunt Staudt, Grönefeld, Holthinrichs, van der Gang, CvdK, en Roland Oostwegel aanpellen om te zien of er iets te realiseren is. Eventueel is daar onze eigen eenmansbaas @stefanketelaars, maar ik weet niet of die op dit soort afleiding zit te wachten, die heeft het retedruk.

3 likes

Ik kan je van harte aanraden om eens binnen bij Willem van den Berg langs te gaan. Een absolute vakman en daarnaast heel aardig en betrokken mens. Vindt het ook leuk om dingen uit te leggen en mensen iets te leren. Toen hij nog in Den Bosch zat was ik er kind aan huis; vele jaren geleden…:slightly_smiling_face:

Maar er zijn nog veel meer goede horloge makers.

Succes!:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Holthinrichs is denk ik een hele goede tip. Michiel is volgens mij heel goed benaderbaar - heb hem een keer ontmoet - en kan dat vast wel een keer inplannen voor je. Denk ik toch. :innocent: Google maar even, @Nila!

2 likes

Ik weer natuurlijk niet wat je budget is, maar deze is ook heel leuk:

Ben je zelf met een uurwerk in de weer en je houdt er nog een klokje aan over ook.

3 likes

Ja, dat kan. Tijdig bellen en dan hoor je wanneer ze eventueel ruimte hebben. Bijzonder aardige gasten.

Ik zou lekker een afspraak maken in Ootmarsum
https://www.staudt-twenthe.com/nl/

Dat hebben ze allemaal :smirk:

En Oldenzaal zit om de hoek :wink:

2 likes

Dit is eigenlijk wel erg gaaf en orgineel, tevens ook een leuk model.
Made by myself :ok_hand:
Gaan het proberen te onthouden voor later.

1 like

De raad van 1 heeft het verzoek helaas afgekeurd. Inderdaad aardig druk, dit jaar gaat zelfs het drukste jaar worden tot nu toe.

5 likes

Cool, maar dit is iets te gortig!

Dank voor de goede tips! Oldenzaal is voor mij ook nog eens daadwerkelijk om de hoek! Maar eens een belletje wagen​:+1::+1:

1 like

:rofl:
Groeit die nog door naar de raad van 11?