Al langere tijd struin ik zo af en toe dit forum af maar nooit eerder een reden gehad om een account aan te maken.
Nu heb ik dat wel. Ik ben zelf een beginnend horlogeliefhebber en mijn zwager is dat ook.
Ik wil hem voor zijn verjaardag een origineel cadeau geven en toen dacht ik aan een rondleiding/tour bij een horlogemaker oid.
Na enig zoeken kom ik tot de conclusie dat ik weinig leuke dingen tegen kom, en mijn vraag is dan ook of jullie tips hebben voor een leuke rondleiding/tour!
Een afspraak wel volgens mij, voor de komende paar jaar is het orderboek wel al vol.
Heel klein kan ook in Delft bij Holthinrichs.
Als je er echt een trip van wilt maken, kun je natuurlijk naar Zwitserland. Kun je bij het museum van Patek Philippe langsgaan, of naar die van Jaeger-LeCoultre.
Maar je kunt Staudt, Grönefeld, Holthinrichs, van der Gang, CvdK, en Roland Oostwegel aanpellen om te zien of er iets te realiseren is. Eventueel is daar onze eigen eenmansbaas @stefanketelaars, maar ik weet niet of die op dit soort afleiding zit te wachten, die heeft het retedruk.
Ik kan je van harte aanraden om eens binnen bij Willem van den Berg langs te gaan. Een absolute vakman en daarnaast heel aardig en betrokken mens. Vindt het ook leuk om dingen uit te leggen en mensen iets te leren. Toen hij nog in Den Bosch zat was ik er kind aan huis; vele jaren geleden…
Holthinrichs is denk ik een hele goede tip. Michiel is volgens mij heel goed benaderbaar - heb hem een keer ontmoet - en kan dat vast wel een keer inplannen voor je. Denk ik toch. Google maar even, @Nila!