Rood goud

Horlogevrinden,

Rood goud (ook wel rosegoud): ik vind het prachtig bij een horloge - overweeg ook om een rosegouden exemplaar te kopen - maar is het ook draagbaar?
In de zin dat het sneller krast dan staal, dus heel zacht is, wellicht wat van z’n glans verliest etc.?

Uw mening?

Rosegoud is zeker heel mooi. Cartier bijvoorbeeld verwerkt het veel in horloges en sieraden.
Goud is altijd te polijsten, dus dat hoeft geen probleem te wezen. Staal krast ook en dat vind ik persoonlijk meer opvallen dan een kras op een gouden horloge.

Welk horloge had je in gedachte?

Dank voor jouw reactie: ben op dit moment een JLC Reverso Grande Reserve in rosegoud aan het overwegen.

Of past staal daar beter bij?

Roodgoud is erg mooi, lekker warm. (het wordt winter dus dat kan je dan wel goed gebruiken)

als je het geld klaar hebt liggen, de rose gouden versie direcct kopen :smiley:

De JLC Reverso Grande Reserve is in het staal al een mooi horloge, maar in rosegoud is deze klok SUPER!!
Dit soort horloge leent zich er voor om in het goud te zijn uitgevoerd, het blijft gewoon een zeer nette klok.

Koop nooit een rood of rose gouden horloge.
het krast heel erg en is zo zacht dat als je ergens tegen stoot er gewoon een deuk in zit en die krijg je er echt niet meer uit
Gr Harry

Mening ofwel mijn stelling:

Goud is FOUT !!!

dit gaat weer voor actie zorgen (:D(:smiley:

Hoi je hebt veel kleuren goud je hoort overal rood goud en rose. maar het goud wat je bij alle horloges ziet is rose,
dus geen rood en geen antiek (warm geel) er zit meer koper in het rose dan in gewoon geel daar zit weer meer zilver .in koper is wel iets zachter dan zilver en daardoor zal het goud ook iets zachter zijn maar maakt niet heel veel uit. verschil zit dus ook weer in 14 en 18 karaats goud .

Het is gewoon wel heel erg mooi een rose gouden horloge
in een massieve kast zal ook het deuken wel mee vallen hoor

Gr Jeffrey