Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een pulsar chrono met rode wijzerplaat en zwarte subdials.
Het is mijn favoriete horloge geworden maar toch voelt de diameter van 39mm wat klein aan terwijl de chrono ‘slechts’ tot 60 min meet.
Nu ben ik al enige tijd het net aan’t afschuimen op zoek naar een soortgelijk rood horloge maar schijnbaar is de door mijn gewenste combinate niet zo vanzelfsprekend. De enige die enigszins aan mijn verwachtingen beantwoordt is deze : http://www.christopherward.co.uk/men/view-chrono/c70it.html# waarbij ik toch al, ook op dit forum, over het merk al positieve commentaren heb gelezen.
Zelfs mijn lokale dealer kon mij niet zo meteen een model voorschotelen. Ik heb ook bij de dealer navraag gedaan naar de mogelijkheid bij de horlogemerkfabrikant de wijzerplaat van een bestaand model te laten omspuiten in rood maar daar was volgens hem weinig kans toe.
Bijgevolg roep ik hierbij jullie hulp in.
Enfin, ik ben dus op zoek naar een :
= Chrono tot 12 uren (of minimaal tot 5 uren)
= 41-43mm (mogelijk tot 45mm) met rode wijzerplaat en zwarte of eventueel blauwe subdials.
= geen vierkante of rechthoekige case
= goede lume
= eventueel automaat hoewel quartz vermoedelijk realistischer is.
= datum en eventueel dag aanduiding
= Indien mogelijk Arabische cijfers , echter geen vereiste
= budget hangt grotendeels af van de eventuele mogelijkheden maar indien mogelijk onder 700-800€.
Mogelijk hebben jullie interessante tips.
So, shoot.
Als je die Christopher Ward mooi vind, ga ervoor!
Ik heb zelf een Christopher Ward (C03GWT), echt een prachtklok! Ze leveren veel kwaliteit voor een betaalbare prijs.
Ik zie ineens mijn advertentie’én horloge voorbij komen :+
Dit is in mijn ogen één van de mooiste Lamborghini’s, (ja, ze hebben ook heel lelijke!), en voelt ook heel solide aan. Vooral de band is mooi stevig met superweinig zijwaartse speling. Deels ook geschroefd, deels niet.
Voldoet aan je belangrijkste eisen, en laat vooral ook ruimte over in je budget om er nog een paar bij te kopen
Enfin, als je interesse hebt of vrijbljvend wil komen kijken, mail of bel gerust.
In het echt komt vooral ook de dail mooi uit. Zoiets moet je vooral ook voelen.
Foto’s, ach…
Hoi Geert, de enige “leuke” rode chrono die ik me kan herinneren is de Speedmaster Schumacher. Die was er in het rood, geel en blauw, hier enkele foto’s:
Hij voldoet helaas niet aan je eisen ben ik bang, maar ik wilde hem je toch laten zien. Misschien vind je hem wel zó leuk dat je al je eisen meteen overboord gooit.