Ik kan wat tips gebruiken voor de aanstaande verjaardag van mijn vrouw, ze heeft aangegeven dat ze wel een smartwatch wil. Nu is er alleen een probleem dat ik de balle verstand van die dingen heb, waar moet ik op letten?
Ze heeft mij een voorbeeld gegeven wat ze mooi vindt, verder heeft ze ook geen idee wat goed of niet goed is.
Hoor graag of jullie ervaringen hebben met die dingen en is Huawei een goed idee ivm moeilijkheden qua software / updates of is dat alweer opgelost?
Bedankt alvast.
Zou niet voor een Huawei gaan. Heeft uiteindelijk problemen met google. Iets met spionage
Belangrijk om te kijken met welk apparaat ze hem uiteindelijk mee verbind. Apple dan kan je beter een smartwatch van Apple nemen bijvoorbeeld. Laat je gewoon informeren bij de elektronica giganten.
Of om je niet voor het blok te zetten, wanneer ze denken dat je geen fatsoenlijk ding kunt/wilt betalen.
Als je er geen verstand van hebt, dan Apple. Da’s het makkelijkst. Ik heb voor m’n ouders een tijdje geleden een IPhone geregeld in plaats van zo’n Android, wat een opluchting. Vaak is zo’n goedkoop Chinees ding een tussenstap. Sla die stap over en uiteindelijk ben je goedkoper uit.
Die van mij is erg blij met de Skagen Jorn. In rose kleur ook. Ze is zelfs helemaal in nopjes met het aantal mensen dat jaar ermee complimenteert, en hoeveel mensen verbaasd zijn dat het een slim horloge is. Sowieso zouden er meer slimme horloges en e-inkt wijzerplaat moeten hebben.
Mijn vrouw heeft een Samsung galaxy smartwatch in “rose”. Da’s geen mooie kleur, neigt meer naar brons. En het is een whopper van een kast maar da’s vrij algemeen geloof ik… Clou van verhaal, kijk ff in de winkels voor aanschaf!
Mijn vrouw heeft deze ook, inmiddels een paar maanden, icm haar iPhone, werkt prima en ik vind het best nog aardig om te zien. Stuk beter dan die vierkante zwarte dingen van Apple zelf in ieder geval.
Zoals meerdere mensen melden: handigste is om een horloge te kiezen dat bij de telefoon past. Mijn dochter heeft de Apple Watch SE 40 mm in Rosegoud bij haar nieuwe iPhone en mijn vrouw heeft de Samsung Galaxy Watch 42mm Roségoud bij haar Android telefoon. Allebei zijn ze er heel gelukkig mee. De Samsung is een uitlopend model en daarom nu overal zeer goedkoop te krijgen (rond de € 170) en daar vind ik vooral de fysiek draaiende bezel echt een fijne toevoeging, zeker voor mensen die wat minder tech ingesteld zijn. Hoop dat dit helpt
Bedankt voor alle antwoorden, ze heeft een Android telefoon dus een apple watch valt direct af.
Ik snap de hint voor de Huawei maar zelf ben ik daar niet van overtuigt ivm de software gedoe met Google.
Zijn er ook andere dingen die echt belangrijk zijn wat erop moet zitten of is het allemaal een pot nat?
Wil sowieso geen onbekend merk, moet degelijk zijn zodat ze langer dan 1 jaar vooruit kan. Elk jaar met een nieuwe aankomen wordt op een gegeven moment ook zo afgezaagd
Garmin is sowieso erg goed. Wij hebben thuis alles van Apple, dus ook een Apple Watch (eerst van mij, nu recent geclaimd door mijn lieftallige wederhelft).
Echter, zou ik geen Apple hebben, zou ik altijd voor Garmin gaan.
Samsung active watch 2, zelf ook recent aangeschaft toen ik een roze gouden voor mijn vrouw ging kopen (nieuw met een cash back voor €139). Ben er best tevreden mee. Op de zeer fijne rubberbanden is ie goedkoper dan op de leren band. Gelukkig staat Ali vol met leuke vrolijke bandjes voor de Samsung, waaronder mesh.
Oh, en neem de 40mm, niet de 44.
Huawei heeft wel degelijk te kampen met software gedoe met Google.
Kijk maar naar hun smartphones. Geen Google functionaliteiten meer. Datzelfde zal denk ik ook voor hun smartphones gelden. Er zullen vast dingen mogelijk blijven, zoals notificaties tonen en ze hebben vast hun eigen apps die iets vergelijkbaars kunnen als de westerse apps. Maar het kan minder soepel werken.
Het is ook maar wat je partner er perse op wilt hebben en wat niet.
Moet het bijvoorbeeld vooral notificaties kunnen doorgeven en niet elke dag aan de lader, dan lijkt n Garmin me handiger.
Gaat t vooral om dat ze genoeg beweging krijgt en de tijd altijd goed staat, dan zou je n Sequent kunnen overwegen of 1 vd andere vele connected watches.
Wilt ze er veel meer op kunnen, dan zou ik kijken naar iets met n Google OS en hun uitgebreide app store.
Ik meende wel n tijdje gelezen te hebben dat er veranderingen komen (of al zijn) mbt hun Wear OS. Als je n oud model neemt, al dan niet verleid door n leuke korting, kan t zijn dat ie geen update krijgt.