Roskopf

Hallo,
Ik ben Stefaan uit België.
Graag had ik wat informatie over mijn zakhorloge Roskopf uit 1896.Hij werkt nog steeds.Ik heb hem 30 jaar geleden gekregen van een verzamelaar uit Kortemark.Ik ken niets van zakhorloges maar had toch de waarde willen weten.

Vraagje…hoe weet je dat ie uit 1896 is ?

Roskopf heeft een gouden medaille gewonnen op een tentoonstelling in 1896 in Genève

En een eervolle vermelding op de tentoonstelling in Milaan in 1906, maar dat konden ze in 1896 natuurlijk nog niet weten :wink:

Staat toch op de binnenkant van het deksel? Zie foto
Ja ik ken daar ook niet veel van.

Maar daar staat toch ook het jaartal 1906.
Dus nogmaals…hoe wisten ze in 1896 al dat ze in 1906 een eervolle vermelding gingen krijgen in Milaan ?

Misschien heb je wel gelijk.
Wat zou de waarde daar ongeveer van zijn?
Ik verkoop hem toch niet.Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Welkom bij de club Stefaan uit.

Het Roskopf uurwerk is een simpel en goedkoop uurwerk toentertijd gemaakt voor de gewone man.
Nu zijn zakhorloges tegenwoordig niet zo gewild, alleen zakhorloges van grote merken of met een edelmetalen kast. Dus veel zijn de gewone zakhorloges niet waard. Dan heb ik het nog niet over de staat. Je kan je voorstellen dat een eenvoudig zakhorloge met een beschadigde wijzerplaat of een service nodig heeft, nog minder waard is.

Voor Roskopf zakhorloges is wel een markt, maar verwacht er niet teveel van. Een prijs van tussen de 30 en 90 is voor een Roskopf denk ik wel reëel.

Dank

Thanks