Rotary horloges

Hi,

Ik wil graag een moonphase horloge toevoegen aan de collectie en ben al even aan het rondkijken. Veel aanbod natuurlijk maar ook veel die niet voldoen aan mijn wensen. Ik wil graag een zilverkleurig kast, lichte wijzerplaat en niet meer dan 150 euro kwijt zijn (Ja ik weet dat het aanbod dan heel weinig wordt :smile: )

Nou kwam ik een Rotary GS05065-01 tegen die mij wel aansprak:

en deze Rotary met moonphase:

Ik heb zelf geen ervaring of kennis van Rotary, anders dan een aantal vintage horloges die ik her en der heb zien verkocht worden. Wat vinden jullie hiervan? En is er een voor- of nadeel voor quartz/automaat bij een moonphase? Ik sta ook open voor tips van jullie over andere merken/modellen!

1 like

Voor ā‚¬150 vind je geen nieuw mechanisch horloge met maanstand (niet te verwarren met een dag & nacht indicatie). Dus dat maakt het zoeken makkelijker :slight_smile:

1 like

Nou kijk dan is dat ook weer duidelijk :stuck_out_tongue: Hoe werkt het eigenlijk met het verstellen van de moonphase met een mechanisch horloge? Je zet de dag/datum/tijd goed en het zet zelf de moonphase goed?

Normaal zit er een (verzonken) knop, waarmee je de maanstand goed kan zetten.

1 like

Misschien zijn Maen horloges wat. Vind deze vrij druk, al is dat een smaakkwestie. Rotary is tegenwoordig geen hoogstaand spul maar met een leuke korting zijn het kwalitatief geen slechte horloges.

3 likes

Leuke suggestie :wink:

Iets bijleggen, maar dan heb je ook wat :blush:

2 likes

Er zijn wel eens kortingen op te vinden (al is geduld een schone zaak).

1 like

Moeilijk, zo niet onmogelijk, voor die prijs.

Toch iets meer proberen te sparen en dan b.v. kijken voor een tweedehands Seiko Premier kinetic met maanstand aan lederen band. Dat is in ieder geval kwaliteit .
Ook Ingersoll had enkele jaren geleden ( misschien nu nog) betaalbare horloges met complicaties voor onder de 275 euro nieuw. Die hadden ook een maanstandversie.