Rotor los van AP ROO welke oplossing?

Toen ik hem kocht heb ik het niet gemerkt en het is/was enkel als je er een snelle beweging mee maakt. Ik had al eens gelezen op TZ over lawaai aan de rotor bij een Omega en dit was normaal (weet niet precies meer welke).

Ik dacht dat het normaal zou kunnen zijn.

je zou freddy kunnen pb-en…scheelt je aardig wat reistijd tov amsterdam en ik denk dat freddy het minstens net zo goed kan oplossen…en als freddy hier niet aan zou beginnen dan wist ik ook genoeg…dan zal het wel tijd worden om het horloge toch terug te sturen naar ap.

sterkte en succes

Als ik me goed herriner staat er nog een mooie “voor en na” van Freddy mat een AP!

Freddy is uit België dan? Zou wel eens interessant kunnen zijn.

Misha Schreef:

Als ik me goed herriner staat er nog een mooie
"voor en na" van Freddy mat een AP!

Kan het nergens terugvinden.

Marble Schreef:

Freddy is uit België dan? Zou wel eens interessant
kunnen zijn.
idd…zoek maar eens op “voor en na” …die man kan wat :wink:

Het uurwerk betreft trouwens een Jaeger LeCoultre cal 889.

Het afbreken van de rotorschroeven kan zijn dat ze te vast zijn aangedraait en bij een harde val op de grond zijn afgebroken, dit is nu net een typisch gevalletje ik ga een potje golf spelen en neem mee… mijn AP.

DOM DOM DOM DOM om zo’n klok zelf open te maken :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

haha, ik denk dat ik het zelf ook zo had gedaan, eerst zelf eens polshoogte nemen. Niet zo’n gek idee het openmaken van een klok om te kijken waar je denkt waar het aan ligt. Ik zou als je er niet uit komt eens contact openemen met freddy idd. Hem even een pb sturen.

Het is iig een mooi horloge en zeker de moeite waard om het weer in orde te laten maken, ik zou niet naar ap sturen dan ben je dus echt veel geld kwijt.

De klok werkt perfect en zit terug in elkaar zoals het hoort, draag hem nu al heel de dag en er zijn geen problemen.
Ik weet hoe en met wat ik de rotor terug moet bevestigen alleen ontbreek ik het materiaal…
Ik ga idd Freddy eens contacteren en als ie wat tijd heeft ga ik de rotor en rotorbrug eens langsbrengen om te repareren.

Wat ik ook zou willen is dat er van die blauwe schroeven inkomen, zoals dit kaliber van Vacheron dat blijkbaar hetzelfde kaliber is dan het mijne namelijk JLC cal. 889

Wat hebben blauwe schroeven voor nut bij een dichte achterkant.
En ik zou gewoon het complete horloge bij Freddy langsbrengen…

Een blauwe schroef heeft ook geen nut bij een open achterkant. En welk nut heeft een open achterkant als je het horloge draagt?
Als Freddy het hele horloge wil geen probleem maar als het kan demonteer / monteer ik het liever zelf!

Ja ik ben een eigenwijs baasje :wink:

Geblauwde schroeven zijn ook een stuk steviger. Maar dat ze mooi zijn is wel de hoofdreden.

Marble Schreef:

Het is idd een feit dat dit handenvol geld gaat
kosten bij AP, herstelling + onderhoud en we
spreken al direct over een bedrag dat schommeld
tussen de 1500 & 3000 euro.

Niet om het een of ander hoor, maar als je op voorhand al weet dat het onderhouden van een duur horloge óók nog eens veel geld kost, maar hier geen geld voor hebt, waarom schaf je dan überhaupt zo’n horloge aan. Koop dan liever een aantal goedkopere waar je wel geld voor hebt om ze te dragen en te onderhouden. :slight_smile:

Ik wil zelf ook dolgraag nog eens een Royal Oak, aanschafprijs is hoog, maar redelijk te doen, maar periodiek een paar duizend euro kwijt zijn om het horloge lopende te houden vind ik zelf nog best gortig, daarnaast heb ik geen tuin met geldbomen dus dat schiet ook al niet op! Als ik elke maand 25.000euro zou verdienen dan zou ik er niet over twijfelen zoiets te kopen, van 1 maandsalaris kan je dat ding jaren laten onderhouden. Met mijn huidige salaris kan ik niet eens de verzendkosten naar AP betalen. :wink: :stuck_out_tongue:

Maar nogmaals, niet om te katten of te klieren, maar heb je wel goed nagedacht voor je zoiets aanschafte? Net zoiets als een mooie auto rijden. Een auto kopen is 1 ding, een auto onderhouden een ander ding.

Blauwe schroeven zie je ook bij een open achterkant niet als je hem draagt maar wanneer je door het glas een blik werpt op het uurwerk wel.
Bij een dichte achterkant dus niet.

En daarbij als geblauwde schroeven een functionele bijdrage hadden dan had Ap die wel toegepast.

En als je het hele horloge naar Freddy brengt dan kan ie het hele uurwerk een keer nakijken. Als schroeven al zijn afgebroken dan zijn er wellicht meer onzichtbare dingen mis.
Hoe is bijvoorbeeld de amplitude van het uurwerk. Hij kan wel op tijd lopen maar veel afwijking hebben tussen de lagen

Ik vindt dat sommige mensen wat ongenuanceerd reageren.
Ik vindt er nix mis mee dat Marble zijn klokje openmaakt. Het zijn maar schroefjes, die zijn in alle klojes hetzelfde en garantie had hij toch al niet meer.
Nu hij hem open heeft, weet hij wat er nodig is, en blijkt dat hij helemaal niet naar de dure AP hoeft, maar gewoon wat schroefjes moet (laten) vervangen. Heel slim dus, zo bespaar je geld. En daar wordt je rijk van.
Hoeveel mensen hebben er niet een dure auto, en sleutelen er zelf aan ?

Ander item : Als je een beetje handig bent, en zelf onderhoud kan doen, kan je je eerder een duur horloge veroorloven, die je je misschien anders wel niet had kunnen kopen. Ik heb diverse horloges “op de kop kunnen tikken” omdat er iets mee was, en ze weer een beetje op orde gemaakt. Naast dat ik zo leuk aan mijn dochters ervenis werk, vindt ik die klokjes bij de officiele dealer meestal veel te duur.

Ik denk dat Marble een ondernemer is, die gewoon zuinig op zijn geld is, een beetje handig en technisch is, en niet bang. Goede eigenschappen in mijn ogen.

Bas

Baseman Schreef:

Ik vindt dat sommige mensen wat ongenuanceerd
reageren.
Ik vindt er nix mis mee dat Marble zijn klokje
openmaakt. Het zijn maar schroefjes, die zijn in
alle klojes hetzelfde en garantie had hij toch al
niet meer.
Nu hij hem open heeft, weet hij wat er nodig is,
en blijkt dat hij helemaal niet naar de dure AP
hoeft, maar gewoon wat schroefjes moet (laten)
vervangen. Heel slim dus, zo bespaar je geld. En
daar wordt je rijk van.
Hoeveel mensen hebben er niet een dure auto, en
sleutelen er zelf aan ?

Ander item : Als je een beetje handig bent, en
zelf onderhoud kan doen, kan je je eerder een duur
horloge veroorloven, die je je misschien anders
wel niet had kunnen kopen. Ik heb diverse horloges
"op de kop kunnen tikken" omdat er iets mee was,
en ze weer een beetje op orde gemaakt. Naast dat
ik zo leuk aan mijn dochters ervenis werk, vindt
ik die klokjes bij de officiele dealer meestal
veel te duur.

Ik denk dat Marble een ondernemer is, die gewoon
zuinig op zijn geld is, een beetje handig en
technisch is, en niet bang. Goede eigenschappen in
mijn ogen.

Bas

lees eens wat er geschreven wordt…en dat met een toch vrij kostbare klok…al is kostbaar voor iedereen een ander begrip…

Totaal geen idee waar ik met bezig was verwijderde ik de upperbridge (juiste benaming?) en sprongen er verschillende radars en hefbomen me rond de oren, en stopte het uurwerk met tikken.

Hallo Misha,

Geblauwde schroeven zijn NIET steviger! Deze schroeven worden gewoon in een bad gedaan, waardoor ze blauw worden. De blauwe schroeven van vroeger, uit b.v. de zakhorloges, die waren echt gehard en ontlaten. De eigenschap van deze schroeven waren wel véél steviger / taaier en slijtvaster dan de huidige blauwe schroeven! (slijtvaster heeft betrekking op de schroefsleuf die dan minder snel kapot gedraaid werd) Bij de huidige blauwe schroeven is het puur het gezicht en hebben bij horloges met een gesloten achterzijde geen enkele funktie.

Hallo Marble,

Ik vind het prijzenswaardig dat je het aandurft om aan je eigen dure horloge te gaan sleutelen! Niks mis mee. Ik vind het erg dat niet alleen AP, maar ook andere “merkhorloges” van die hoge reparatie prijzen durven te vragen. Het principe van een uurwerk blijft toch gelijk. Als je eerst goed kijkt en dan voorzichtig de “boel” loshaalt, is er niets aan de hand.

Veel sterkte gewenst met de reparatie en als je er niet uit komt, neem dan maar kontakt op.

jovadca Schreef:

Hallo Misha,

Geblauwde schroeven zijn NIET steviger! Deze
schroeven worden gewoon in een bad gedaan,
waardoor ze blauw worden. De blauwe schroeven van
vroeger, uit b.v. de zakhorloges, die waren echt
gehard en ontlaten. De eigenschap van deze
schroeven waren wel véél steviger / taaier en
slijtvaster dan de huidige blauwe schroeven!
(slijtvaster heeft betrekking op de schroefsleuf
die dan minder snel kapot gedraaid werd) Bij de
huidige blauwe schroeven is het puur het gezicht
en hebben bij horloges met een gesloten
achterzijde geen enkele funktie.

Dacht dat de betere merken nog steeds hun schroeven ECHT blauwde hoor. Dus niet in een bad gooien.
Mischien dat iemand anders hier ook nog een reactie op wil geven?

Afwijking hebben tussen de lagen, leg eens uit Tom. Kan ik dat nakijken?

Ik heb dit horloge kunnen kopen voor een zeer aantrekkelijk prijsje dat ik niet kon laten liggen. Mocht ik de reparatie laten doen door AP zou dit me evenveel kosten als een perfect werkende 2de hands Royal Oak.

Waarschijnlijk wist de verkoper van het probleem en was ie daarom ook zo goedkoop!
Ik kon dit niet zien bij aankoop en ik denk dat een meer ervaren koper dit ook niet had zien aankomen.

Ik was sowieso niet van plan om een periodiek onderhoud te laten doen van 1000 euro. Dit is een uurwerk dat ik zo goed als niet draag. Het is eerder een verzamel object en dan denk ik niet dat deze zo vaak moet worden onderhouden.