Rotor NH35

Hoi. Ik probeer de rotor van dit NH35 uurwerk te verwijderen. Dit lukt mij alleen niet. Op YT zie ik dat mensen een schroevendraaier gebruiken. Kan iemand mij hier uitleggen welke techniek ik moet toepassen, want mij lukt het niet

1 like

Met een brede schroevendraaier die mooi past gaat dat zeker lukken!
Wel in een houder anders gaat je pinnetje voor de secondes eraan zoals hij er nu op leunt

4 likes

Er moet een schroevendraaier gebruikt woorden welke een opening heeft in het midden.
Je kunt een schroevendraaiertje met een blad van een breedte gelijk aan de diameter van de ‘schroet’ op de rotor. Daar vijl je in het middel iets weg en daarna vijl je het blad op een dikte zodat het in de gleuf van de schroef past. Gewoon linksom losdraaien.

2 likes

Ik heb maar een 3mm schroevendraaier aangeschaft. Die van mij zijn allemaal net wat te klein. Hopelijk lukt het daar beter mee

17592391732433278711101061275271

Hiermee lukt het ook makkelijk

2 likes

of een aardappelschilelmesje

2 likes

En is ie al los?

1 like

Nee niet gelukt

met een aardappelschilmesje is dat ding in 2 seconde los zonder ook maar iets te beschadigen! En neem aan dat u er wel 1 thuis heeft.

2 likes

Hmmm krijg je de brug voor automatic works er in z’n geheel af?! Zo kun je hem vanaf onderen wat olie geven / wd40 ofzo om hem los te weken?!?

1 like

Als de automatics eruit zijn kun je ook makkelijker warm maken mocht er iemand loctide tussen gedaan hebben

1 like

Ik krijg dat mesje dus niet goed in het schroefslotje

Tja als het niet past niet verder proberen, zo draai je alles kapot.

2 likes

Hij is binnen en de rotor los!

1 like

Ik hoop dat er meer in het doosje zaten? :sweat_smile:
Fijne schroevendraaiers, ik heb die set ook.

1 like

Goed gedaan!

1 like

Ik heb eerst een los setje van 4 gekocht in een etuis

2 likes