Ik zie hier twee horloges te koop. De ene is de bekende Universal Wilhelmina en die ziet er prima uit. Maar ik zie hier ook een Titus met Wilhelmina W-kroon.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dit een echt legerhorloge, of is hier iemand aan het rommelen geweest?
Erg mooie horloges. Alleen vind ik de 30 mm echt te klein.
ik heb nog flink wat onderdelen van een AS 984 en die zijn veelal uitwisselbaar met de 1002, mocht je hem kopen en iets nodig hebben.
Omdat het een horloge is voor de Duitse krijgsmacht en daarom een Wehrmachtswerk moet hebben?
In 1926 kocht ARSA Unitas op en na de beurval in de begin jaren 30 moest hij een gedeelte weer afstaan aan een ander bedrijf, maar bleef wel eigenaar. ARSA voor de horloges, Unitas voor de uurwerken. Het zou dus heel goed kunnen dat het uurwerk origineel is. Ik zou eerder vallen over de helder witte lumen
De Revue Sport is ook voor de Duise Werhmacht gemaakt zoals
je kunt lezen in het linkje dat ik eerder heb geplaatst, ik
begrijp je opmerking dus niet of weet je misschien meer?
Of het horloge dat je aanhaalde geheel origineel is kan ik
niet beoordelen, wel zie ik dat er verschillen zijn met de
Revue die ik laat zien…
Wat een interessant caliber Frans. Het lijkt sterk op de Revue 59 met wat kleine verschillen. Bij deze is de raderkloof doorgetrokken, waar bij de Revue 59 het anker een losse brug heeft.
Heel mooi, dank je. Je kunt goed zien dat ze aan het experimenteren waren met antischok-systemen. In jouw exemplaar, in Ranfft en bij de watchguy zit allemaal een ander type in Knap werk trouwens om bij zo’n ouwetje met de oude opwindveer een amplitude te krijgen van richting de 300 (tu)
Zou kunnen hoor wat je zegt, maar het kan net zo goed een uitzondering zijn. Vooral omdat ARSA en Unitas één bedrijf waren, zoals ik al zei. Maar als het niet goed voelt, moet je het niet doen, dat is gewoon verstandig.
Ik ben het met je eens dat de wijzerplaten opnieuw opgemaakt lijken te zijn. Het zou kunnen dat de lumen van de indexen anders verkleurd is, maar het merk en logo zou wat mij betreft moeten matachen met de suddial. Ook de wijzers lijken bij sommige exemplaren opnieuw van lumen te zijn voorzien.