Royal Oak 33mm

Hi guys,

Ben al een tijdje op zoek naar een Royal Oak, maar wat onzeker over de maat.

Ik zie een aantal mooie te koop staan, maar deze zijn in 33mm. Zijn er hier toevallig wat forumleden die een 33mm hebben? Ik kan niet veel wrist shots online vinden van dit model.

Ik las ergens dat de 33mm zou dragen als bijv een 36mm Datejust, maar ik ben toch bang dat 33mm misschien wat te klein is…

Alvast dank voor de input!

Is het deze die je bedoeld? is 33mm

1 like

Je moet hem ergens zien te passen. Als je foto’s zoekt wil je natuurlijk foto’s zien waarbij ter referentie de polsmaat bekend is.

33mm op een pols van 6.75in (17,145cm):

Naast een 15400:

Maten vergelijken, en een paar voorstanders van de 15300 (33mm):
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=604843

Wat is je polsmaat?

3 likes

Ah, een meisjes RO

4 likes

Thanks! Ziet er iig niet te klein uit vind ik… Mijn pols is ongeveer 16.5 cm, dus horloges zijn al snel te groot bij mij… Max is eigenlijk 38mm wat ik nu draag.

Is trouwens de 15300 niet 39 mm?

1 like

Ja deze heb ik ook gezien, de MAD Paris “Grand Fleur” uitvoering! Ik ben echter op zoek naar een 2e hands model.

1 like

De 33 is echt te klein. Ik heb een 36 mm en heel dunne polsen

4 likes

Haha, ja zo kan je t ook zien… Maargoed, je moet wat met kleine polsen!

1 like

Zeker, boterhammen eten :wink:

1 like

Ja ben er ook bang voor… Dan maar voor de 36mm gaan! Mijn datejust is ook 36mm en dat vind ik eigenlijk de perfecte maat. Had alleen t idee dat de RO groter draagt vanwege de case constructie… Hier in de buurt zitten helaas niet veel winkels waar ik ff de horloges naast elkaar kan leggen…

klein ding

Dat zei mijn zus ook toen ze van jou terug kwam. :new_moon_with_face: hehe grapje bertje <3

2 likes

Kost ie? :innocent:

:joy:

Nou ik vind die 33mm inderdaad overkomen als een 36 als ik zo de plaatjes zie.
Veel stijlvoller dan een grotere maar dat zijn mijn 2 centjes :wink:

4 likes

Deze mening deel ik van @Da_Watcher!

Het is best een “in your face” horloge met die bezel, schroefjes en lugs/band! Op 33mm oogt hij geweldig op een smalle pols!

3 likes

Dat dus, opeens vind ik het een mooi horloge en geen show-off.

1 like

Verschilt enorm per pols en per specifieke configuratie: je weet het pas als je past!

1 like