Royce Chronograph 13-19 Trouwhorloge

Ze leert snel: haar horloge naast de mijne leggen.

:pray:t3:

6 likes

Nog wat ontdekt tussen de lugs

Deze kunnen vanaf nu meer polstijd verwachten.

6 likes

Gefeliciteerd hè :partying_face: Met bruin fruit is je kater zo weg :sweat_smile:

1 like

De bruidegom met zijn twee getuigen

5 horloges?
Uhm, ja.
3 keer een Royce! :star_struck::star_struck::star_struck:

7 likes

Als de fotograaf op je bruiloft dit soort shots maakt, dan begrijp je elkaar

8 likes

Groeten uit Killkenny

5 likes

Honeymoon

3 likes

Bij een bruiloft hoort een mooie auto .
Die had je al.
Maar bij een Royce hoort een Rolls.
En er horen ook cadeautjes bij een bruiloft:
Dus , deze ligt voor je klaar!

(FE 233-62)

5 likes

Wow!! Die is heel fraai zeg!

Ik kom binnenkort snel mijn cadeau omruilen voor de jouwe. :wink::pray:t3:

Zo leuk dit.

1 like

Inmiddels ben ik erachter waarom Rolls Rolls heet. Op internet las ik eerst de suggestie dat Meneer Blancpain dit gedaan had omdat het chique klonk, zoals Rolls-Royce, maar dat geloofde ik niet.

Het verhaal heeft veel meer met horloges en techniek te maken dan ik had verwacht.

Omdat ik tegenwoordig overal bronnen bij moet plaatsen van wat kritische Hf-ers begin ik daar maar mee, dan hoef ik het achteraf niet weer allemaal op te zoeken om er vervolgens NUL KOMMA NUL inhoudelijke reactie op terug te krijgen van zo’n REAGUURDER. Daar word ik echt chagrijnig van.
Bron

Frédéric-Emile Blancpain zette de innovatieve koers van zijn vader voort en leidde het horlogemerk Blancpain tot zijn overlijden in 1932. In 1915 kreeg hij steun van Betty Fiechter, die als 16-jarige als leerlinge begon en al snel opklom tot hoofd van productie en commerciële ontwikkeling. Frédéric-Emile had zoveel vertrouwen in haar capaciteiten dat hij haar opleidde om zijn opvolger te worden — bijzonder voor een vrouw in die tijd.

Een belangrijk moment in Blancpains geschiedenis kwam in 1926, toen het bedrijf een samenwerking aanging met de Britse horlogemaker John Harwood, die de eerste zelfopwindende (automatische) polshorloge had ontwikkeld (tot dan toe bestond automatische opwinding alleen in zakhorloges). Harwood kreeg in 1924 een Zwitsers patent op dit systeem.

Zijn ontwerp verving de traditionele kroon (om stof en water buiten te houden) en gebruikte in plaats daarvan een draaiende lunette om de tijd in te stellen. Het horloge had een slimme opwindmechaniek: de hele beweging zat in een verplaatsbare houder die heen en weer kon schuiven, waardoor de veer werd opgewonden. Voor soepelheid werden kogellagers gebruikt tussen het uurwerk en de houder, dit leidde tot de naam van het model: de “Rolls”. Dus het had niets met Rolls-Royce te maken, zoals elders op internet staat vermeld (hopelijk leest de reaguurder mee om mijn zorgvuldigheid op een duimpje te trakteren).

Na de dood van Frédéric-Emile wilde zijn dochter het bedrijf niet overnemen. In 1933 namen Betty Fiechter en verkoopdirecteur André Léal de zaak over. Omdat er geen lid van de familie Blancpain meer aan het roer stond, moesten ze de naam wettelijk veranderen in “Rayville S.A., successeur de Blancpain” (Rayville is een anagram van Villeret). Ondanks de naamswijziging bleef de identiteit van het merk behouden. Ik had op Mikrolisk gezien dat Rolls zowel een merknaam was van Blancpain als van Rayville, maar ik wist niet hoe die historie in elkaar stak. Dus leuk en erg interessant om dat dankzij deze Rolls te ontdekken @basvg !!

2 likes

Gaaf :watch: :star_struck: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like