Sommige modellen zit volgens de site een ETA 2824 in, maar ook deze worden nagemaakt in China
ETA levert volgens mij niet meer buiten de Swatch groep. En al helemaal niet aan dit soort prutsers meer denk ik. STP en Selita hebben ook een eigen kopie van de 2824, omdat de rechten op dit ontwerp zijn verlopen. Heb zelf een chinees liggen met supernauwkeurige PT5000, ook gewoon een 2824.
en Cat a Wiki is ook om te
Klopt, al dwarrelen er nog wel wat binnenwerken rond bij tussenhandelaars. Maar over het algemeen is iedereen inderdaad overgeschakeld op STP, Selita, …
aha… dat betekend dat de catawiki experts zich schuldig maken aan kopers bedrog…
Letterlijke tekst, met een retailwaardering van € 2500 tot € 3000
Model: RSW4125-SX-1
Wijzerplaat: Wit. Zilverkleurige wijzers gevuld met lume en zwarte indexen.
Kastmaat: 44 mm, dikte 14,10 mm
Materiaal kast: roestvrij staal, gepolijst.
Kristal: Saffierkristal
Uurwerk: Swiss Made ETA 7750 Valjoux, chronograaf, mechanisch automatisch
Band: Zwarte rubberen band met vlindersluiting. 28 mm breed
WR: 100 m (10 ATM, 330 ft)
Functies: uren, minuten, stop seconden in het midden. Datum om 3 uur. Chronograaf tellers 30 minuten teller om 12 uur en 12 uur teller om 6 uur.
in ieder geval mijn enorme dank aan jullie allen, voor de enorme hulp in deze… THANKS…
groetjes John
De waardering lijkt me (erg) hoog, maar het is perfect mogelijk dat deze horloges oud genoeg zijn om een Valjoux 7750 te bevatten. Voor 2020 waren deze immers nog vrij verkrijgbaar.
beste, jammer dat de meningen zo hard zijn over deze horloges. het is geen Rolex, nee zelfs geen breitling, maar… voor het geld waarvoor je ze kan kopen( met het hoofd erbij) zijn het echt geen slechte horloges. ik heb zelf ook een aantal upper class horloges, maar ook een aantal van de RSW organisatie, met al hun neven merken. ik vind het echt te vergaan om deze stellige mening(troep slecht Chinese zooi die een aantal mensen hier neer zet , zonder een oog is open gedaan voor ander denkende mensen, erg jammer!!
vroeger , als men een high class horloge wilde maken, kwamen hiervoor werkzaamheden en eisen naar voren die veel eisende, nauwkeurige en bijzondere handelingen vroegen, die tijd is over, ook een chinees of wie dan ook kan de spec. van een horloge van zeg maar beet 25 jaar gelden perfect maken, zo niet beter, dus beste mensen ga niet zeggen troep, er worden prachtige horloges gemaakt in andere oorden als alleen Zwitserland!! en iedereen heeft op zijn eigen zienswijze plezier van het geen ze kopen.