RSW onderschat merk of troep???

Beste horlogeforum leden.
Ik zie vaak het merk RSW voorbij komen bij catawiki. De ‘expert’ geven vaak een bedrag op bij dit merk, die in de ‘echte wereld’ bij lange na niet gehaald kunnen worden worden… (zie marktplaats)

Wat is nu de waarheid? hebben we het hier over een onderschat merk of is het overgewaardeerde troep??? Buiten het feit dat sommige modellen enorm mooi zijn, wil ik wel waar voor mijn geld.

graag jullie input, voor dat ik hier onnodig geld aan uit geef.

groetjes

John R. uit Spijkenisse

1 like

Welkom John op ons horloge forum.

Je verrast mij met je inzicht, ik zie niet zoveel RSW horloges op Catawiki. Heb even voor je gekeken, maar nu staan er 2 te koop.

1 like

hallo, kort, krachtig en duidelijk: ’ overgewaardeerd troep’. groetjes

1 like

Zooi

Typefoutje.

2 moet zijn 32.

Da’s toch niet heel veel?

middag Aamon,

het klopt, dat er momenteel niet veel is van RSW… Chronorama is gesloten (vakantie)

THX

1 like

THX

1 like

Hier de website van RSW, gevestigd in Le Locale Zwitserland.

De horloges zijn Swiss Made.

Sommigen zijn erg duur, de open Heart modellen kosten méér dan €7.000…

2 likes

Kende het merk niet, leuk om even in te duiken. Is in één oogopslag duidelijk van matige kwaliteit, maar wel fascinerend. Het is onderdeel van de Riba Watch Group, in de jaren '90 opgericht door een Arabier. Veel over de ‘fabriek’ kan ik niet vinden, maar ze sugerreren zelf overal ‘Swiss Made’ en zelfs hun eigen RW24(-S) movement te hebben ontwikkeld.

Een paar stills uit een filmpje over Riba beloven alvast niet veel goeds.

Lekker met de vette vingertjes:

Ali-kastopener:

Even wat op de dial aandrukken met een metalen pincet:

Nu nog even zoeken van welke chinese toko dat uurwerk komt…

22 likes

Mijn likes zijn op. Maar wat leuk!

2 likes

middag Dizono,
De info die jij boven water heb gehaald, is al iets meer dan ik kon vinden. Wat ik wel weet is dat RSW in 1914 is opgericht en inderdaad is opgekocht door de Riba Watch Group.

De foto’s zeggen inderdaad genoeg… pfffff, daar kom ik goed mee weg! Het was ook inderdaad te mooi om waar te zijn.

1 like

Voor dat geld is er zoveel moois te koop

De RW24 lijkt in ieder geval sprekend op een 2824 qua plaatsing van de onderdelen. Nog geen exacte match kunnen vinden, maar ik vraag me sterk af of er in die fabriek uurwerkjes worden gemaakt…

de uurwerken komen over het algemeen bij ETA vandaan de 7750
en ze hebben een kwarts versie… geen idee waar deze vandaan komen

dit zo al gelezen hebbende: overgewaardeerde troep

THX

Op de website wordt er verwezen naar enkele verschillende STP binnenwerken. Die zouden conform de geldende wetgeving wel Zwitsers zijn maar er wordt vanuit gegaan dat ze wel op basis van SeaGull ebauches beginnen.

1 like