Rubber B banden voor Panerai

Ik ben er al een tijdje over aan het nadenken om een rubber b band voor mijn Panerai te bestellen.

Het voordeel van zo’n rubber b band ten opzichte van een OEM rubberen band van Panerai, is dat de band perfect lijkt aan te sluiten op de kast (zie foto):

Het nadeel is dat de band erg duur is in aanschaf (ruim €200,-).

Ik ben benieuwd naar wat gebruikerservaringen, alsmede benieuwd naar wat jullie inziens goede alternatieven zijn…

Ik ken alleen de rubberB van Rolex, te duur naar mijn idee. Aansluiting is idd perfect, maar vind hem ook wat stug tov de panarai rubber band.

Zou dat stugge er niet vanaf gaan als je hem heel veel gaat gebruiken?

200 euri is inderdaad erg duur, maar een originele band van Panerai is ook niet goedkoop. ik vind overigens de versie voor de Rolex waarbij je zelf de sluiting kunt/moet overzetten inclusief paar schakels erg lelijk maar inmiddels heb je ze geloof ik ook met doornsluiting. Grootse voordeel is inderdaad de aansluiting op de kast, persoonlijk vind ik dat een nadeel omdat bij de iets dunnere pols de band verder van je pols af gaat terwijl ie anders nog soort van recht naar beneden kan zonder buiging…tja, ik zou gewoon een originele rubber band er op doen.