Rubber band Tissot T-Touch altijd met stalen sluiting?

Ik heb een Tissot T-Touch Expert Titanium (T013420A). Geheel titanium, maar ik wil graag de rubberband hebben. De oranje om precies te zijn, de T603026664. Zie bijvoorbeeld het bandje bij Watch Parts Plaza of Horloge-Bandjes.nl. Echter staat bij beide het volgende over de sluiting:

Op de foto’s op de eerde gelinkte sites zie je ook duidelijk dat er geen “titanium” in de sluiting staat zoals in de mijne wel het geval is.

Klopt het dat dit bandje altijd met stalen sluiting wordt geleverd? Of zit ik naar de verkeerde te kijken en is er ook een oranje rubber band met titanium sluiting?

Andere optie is mogelijk bijvoorbeeld de band zonder sluiting te bestellen en dan de sluiting van mijn titanium band over te zetten. Ik heb alleen weinig zijn om met het swappen telkens zowel de band als de sluiting te wisselen. Een losse titanium sluiting heb ik zo ook niet kunnen vinden, dan had ik met de losse band en sluiting zelf een goed totaal kunnen maken.

Ik waag ook te betwijfelen dat dat kan, volgens mij is de sluiting op de metalen banden anders dan die op de rubber banden. :thinking:

2 likes

Goed punt. Net even de foto’s bekeken en de rubber band zit inderdaad anders vast aan de sluiting dan de titanium band. Die optie valt dus al sowieso af.

1 like

Misschien toch even bij de Tissot dealer gaan vragen? Die kunnen wellicht meer bestellen dan bij de online handelaren te vinden is. :thinking:

Wellicht nog een puntje om in gedachten te houden. Het Tissot rubber is niet van hoge kwaliteit. Met andere woorden, als je van plan bent er mee te gaan zwemmen dan maakt de band een plakkerig geluid. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven.

Ik ben voor mijn T-Touch geswitcht naar een isofrane. Vele malen beter!

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/f/7/cf740bac0c00e7d0c7ee5029b8ac15355e146aa5.jpeg

3 likes

Zwemmen doe ik er nooit mee, maar zelfs als je stevig zweet kan het zo’n geluid gaan maken. :sweat_smile:

1 like

@wbcoupe
Hier in “de stad” hebben we twee juweliers die beide geen Tissot doen. Als ik een keer in een andere stad rond loop zal ik daar zeker informeren. Ik had zo het idee dat de kennis hier ook wel (al dan niet meer) aanwezig zou zijn betreffende dit onderwerp :wink:

1 like

@Nielsracing
Dat ziet er ook wel chique uit en zo te zien ook in vrolijke, frisse kleuren te krijgen. Alleen 20 of 22 mm en de T-Touch is 21 mm volgens de site. Welke maat heb jij er op zitten?

Ik ben er niet mee van plan direct mee te gaan zwemmen, maar je weet natuurlijk nooit…

1 like

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, misschien even een mailtje naar de Swatchgroup Nederland sturen.

1 like

22mm, werkt prima hoor! Je hebt ze naast zwart inderdaad ook in wat fellere kleuren. Bovendien worden ze met enige regelmaat op dit forum aangeboden :slight_smile:

1 like

Op Tweakers had iemand de originele titanium vouwsluiting voor een T-Touch gevonden. Eigenlijk voor de Tissot T-Touch Solar maar qua bandaanzet maakt het niet uit. Looks deels wel, de binnenkant is zwart. Al zie je dat natuurlijk niet als je het horloge om hebt. Alleen de prijs houdt me wel tegen. 55 dollar voor alleen een sluiting is al aanzienlijk. Tel daar de verzend- en invoerkosten op en dan zit ik op een sluiting van al tegen de honderd euro. Moet de originele rubber band er nog bij. Totaal gaat dan richting twee keer zo duur als de originele band met RVS-sluiting. Titanium is leuk maar deze prijs is het me niet waard. Dan haal ik voor dat verschil liever een keer een andere band voor erbij. Isofrane is al genoemd, dure band (nieuw, tweedehands heb ik (nog) niet gekeken) maar Obris Morgan heeft blijkbaar zeer goede banden die er niet voor onder doen qua looks en kwaliteit.

1 like