Rubber band voor de smalle pols

Beste horlogevrienden

Ik ben op zoek naar een 20mm ‘rubber’ band voor mijn 17cm polsje. Nu ben ik bekend met Barton Elite en de Hirsch pure rubber.

Zijn er nog andere alternatieven? De sweetspot ligt voor mij rond de 110/70 lengte banden

Hoor graag

Vrgr

Vincent

1 like

De Zuludiver 400 kun je perfect op maat maken!

1 like

Ik heb de 300 weleens gehad maar die was oncomfortabel stug

Deze draag ik (16,5cm pols) omdat ze te bestellen zijn in 2 maten. De korte versie past mij perfect!

Maar die ken ik dus al :wink:

1 like

Deze dingen van Bonetto Cinturini kun je precies op maat knippen.

1 like

Ervaring met beiden en daarmee heb je wat mij betreft al voldoende kwaliteit in huis!

Zuludiver / Bonetto Cinturini heeft rubberbanden met vouwsluiting en die kan je inderdaad op maat knippen. Maar onderaan de streep dragen rubbers met een gespje toch altijd het fijnste, althans in mijn ervaring.

Ik zou het dus lekker houden bij wat je hebt :+1:

2 likes

De tropic van Baltic voldoet met zn 120/70 niet helemaal aan je vraag, maar is wel korter dan de gemiddelde tropic.

3 likes

Ik heb deze gekocht voor mijn Oris 65. Vond de originele tropic van Oris ook te lang.
Deze zijn wel 120 - 75, maar ze zijn niet te lang voor mijn pols van 17,5 cm.
Als die van Baltic nog korter zijn, gaan die voor jou misschien het beste passen.

2 likes

Die van Baltic dregen ook echt heerlijk :ok_hand:

Misschien nog nuttig om weten, die van Joseph Bonnie komen met 3 kepers.

1 like

zoek even op bol.com siliconen horlogeband 20 mm
dan krijg je verschillende opties.

Ook korte banden?

gewoon een stukje van af knippen …(geintje) mijn vriendin heeft geen mega polsen. bandje past prima. is heel soepel.