Rubber band voor Magrette....Maar welke?

Hoi allen,

Deze week een nieuwe klok binnengekregen, een Magrette Regattare Tiki.

Meteen een beetje gaan experimenteren met bandjes, maar ik ben er wel achter dat een klok met zo’n WD, 500 meter met heliumventiel, eigenlijk behoefte heeft aan een mooie rubberband, in ieder geval een volledig watervaste band. De lugafstand is 24 mm. Ik heb er nu een El Cheapo siliconenband opgezet, maar een echte stofmagneet. Ik zie bij ForAsec de originele band staan, prima, maar ik hoor ook wel wat negatieve geluiden over de vlindersluiting die daarop zit. Kan iemand dat bevestigen, of ontkrachten? Wat raden jullie aan?

Bedankt voor het meedenken

Dick

Kan ik bevestigen, echter het hangt ook af van je polsomtrek, ik heb nogal een dunne pols (rond 15,5cm/16cm) de originele rubberband is voor een dunne pols nogal lang vind ik. Ik vond de vlindersluiting niet handig sluiten en niet comfortabel zitten.
Zelf heb ik een soort sailcloth/maratec achtige band op mijn all black gezet, waterproof en comfortabel. lijkt een beetje op de standaard band die op een Longine Legend Diver zit.

1 like

Kan iemand ook bevestigen dat een natuurrubber band niet zo’n stofmagneet is als een siliconenband? Heb dat, dacht ik, ook wel gelezen…

Klopt, heb een Magrette rubber band en is top. Hirsch rubberband hiervoor was ook prima en geen stofmagneet.

Toevoeging, de originele vlindersluiting heb ik onmiddellijk verwijderd want zat niet comfortabel.

1 like

Okeeee, kon daar dan zo een andere, gesp, sluiting op?

Bij de set van mijn Magrette zat ook een leren band en daar heb ik de gesp van verwisselt met de vlindersliting. Met een tooltje vrij simpel te doen.

Hier eveneens de vlindersluiting verbanden door de gesp.

Werkt die vlindersluiting op de leren band wel prettig?

Niet geprobeerd, maar lijkt me stug want die sluiting is gewoon niet best helaas.

Ik kan de hirsch hevea aanraden. Soepel, comfortabel natuurrubber en trekt geen stof aan. Ik vind het een topband en draag hem op mn squale 1521:

1 like

Ik vrees dat de Hevea niet, of niet meer, aangeboden wordt in 24mm. Maar de zoektocht gaat door.
Iemand ervaring met Isofrane in deze breedte?

Isofrane is top, altijd, ongeacht de lugbreedte. Maar kijk ook eens bij Bonetto Cinturini, goedkoper maar wel van natuurlijk rubber (met vanille…), dus geen stofmagneet

1 like

Yep, Isofrane. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik vond die originele rubberband van Magrette wat slapjes voor zo’n grote klok.
En die Vlindersluiting: :tired_face:

1 like

Ongelofelijke stofmagneet maar draagt wel subliem.

1 like

Welke band is dit? Hij ziet er wel prima uit op deze klok!

1 like

Late reactie, sorry :sweat:. Ik weet niet precies wat voor band het is, heb hem hier o het forum overgenomen. Volgens mij niet origineel magrette, gesp wel natuurlijk. Ik zal eens informeren bij de persoon van wie ik hem heb.

1 like