Meteen een beetje gaan experimenteren met bandjes, maar ik ben er wel achter dat een klok met zo’n WD, 500 meter met heliumventiel, eigenlijk behoefte heeft aan een mooie rubberband, in ieder geval een volledig watervaste band. De lugafstand is 24 mm. Ik heb er nu een El Cheapo siliconenband opgezet, maar een echte stofmagneet. Ik zie bij ForAsec de originele band staan, prima, maar ik hoor ook wel wat negatieve geluiden over de vlindersluiting die daarop zit. Kan iemand dat bevestigen, of ontkrachten? Wat raden jullie aan?
Kan ik bevestigen, echter het hangt ook af van je polsomtrek, ik heb nogal een dunne pols (rond 15,5cm/16cm) de originele rubberband is voor een dunne pols nogal lang vind ik. Ik vond de vlindersluiting niet handig sluiten en niet comfortabel zitten.
Zelf heb ik een soort sailcloth/maratec achtige band op mijn all black gezet, waterproof en comfortabel. lijkt een beetje op de standaard band die op een Longine Legend Diver zit.
Isofrane is top, altijd, ongeacht de lugbreedte. Maar kijk ook eens bij Bonetto Cinturini, goedkoper maar wel van natuurlijk rubber (met vanille…), dus geen stofmagneet
Yep, Isofrane. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik vond die originele rubberband van Magrette wat slapjes voor zo’n grote klok.
En die Vlindersluiting:
Late reactie, sorry . Ik weet niet precies wat voor band het is, heb hem hier o het forum overgenomen. Volgens mij niet origineel magrette, gesp wel natuurlijk. Ik zal eens informeren bij de persoon van wie ik hem heb.