Rubber band voor Monster zonder golfjes

Deze band kennen we allemaal wel.
Maar waar vind ik nu zoiets, lekker dik en met die ingesprongen uiteinden bij de kast, zónder die golfjes, maar vlak.
Voor mijn Monster dus.
Natuurlijk kan ik gaan snijden in een 24mm band, maar om nou te stellen dat ik erg handig ben… nou nee.

Geïnteresseerd Mokem,

Ga ik ook volgen

(tu)

Elf

Zoek even op Bonetto Cinturini 312, misschien is dat wat voor je.

Wat dacht je van een Seiko flatvent ?
De platte variant op de wave band.
Wel aan beide zijden 1 mm. bij snijden.
Is met een scherpe stanley heel goed te doen.

Grt.

@drex: dank voor het idee, maar dit zijn platte golfjes. Ik bedoel echt een vlakke band.

@JackW: nou, die is zeker het overwegen waard; dank voor de tip.

Deze misschien?
Band Nr 2.

http://www.watchworx.co.uk/pages/lwb/divers.html

Grt.

Ik heb op mijn Wostok duiker een Bear siliconenband:

www.bear-uhrband.com

Erg tevreden over, dat wordt 'm :+1:

Om te beginnen maar eens een Bonette Cinturini 312 besteld.
Ben benieuwd, wordt vervolgd.

1 like

Volgens mij heeft ongeveer iedere juwelier wel een paar gladde zwarte (siliconen) rubber banden in de collectie. Kosten meestal ergens tussen de € 10 en € 25. Dus moet vrij gemakkelijk te vinden zijn. Heb er laatst nog eentje gehaald. Zit nu aan m’n zwarte Monster. Ik was even klaar met de nato’s en kon m’n originele 20 mm wave strap niet vinden. Maar denk dat ik toch nog even verder zoek naar de originele band. Staat toch een stuk beter, imo. En draagt eigenlijk ook best goed, vind ik. Misschien dat ik nog een keer op zoek ga naar een oranje versie. Maar, waarom wil je eigenlijk niet meer de originele band?

Ik heb een Isofrane look alike van 20 mm op mijn monster. Ik vind die standaard wave bande van Seiko echt helemaal niets
In het geheel niet wat je zoekt :wink: maar doordat ie zo dik is misstaat ie helemaal niet op zo’n forse klok, want ik vind de meeste 20 mm banden veel te iel.

Ik vind die gegolfde uiteinden niks, kan er niet aan wennen.
Maar een gewone rubberband wil ik ook niet, ik wil een gladde band die naar de kast dan uitloopt en waarvan de lugbreedte dan weer net wat smaller is.
Zoals bij die Seiko-golfjesband.

Update:
Bonettibandje gearriveerd.
Plezierig bandje, leuk geprobeerd maar niks voor het Monster.
Gauw de stalen band weer terug.
Dan maar wennen aan de golfjesband, eigenlijk ook zo verkeerd nog niet.

Heb er nog wel eentje voor je liggen die mooi past. PB maar even bij belangstelling