Sinds enkele weken heb ik de witte Rolex Explorer II in bezit. Ik vind het een prachtig horloge en de stalen band draagt erg prettig maar ik wil hem voor de variatie eens op rubber zetten. (Jaja, heiligschennis…)
Ik heb een paar criteria:
zacht materiaal (de Seiko New Turtle OEM rubberband)
niet te lang; hij hoeft niet over een wetsuit
‘luchtsleuf’ aan de onderzijde tegen zweten/plakken
geen openingen in de band zoals je vaak ziet op een Isofrane
Zoeken op het web en dit forum levert twee mooie opties op: Rubber B en Everest. Hun banden sluiten aan op de kast. Er is dus geen gat tussen kast en band. Prijs van beide is echter ca. 200 euro. Vies veel geld IMO, zeker voor een experiment.
Weet er iemand een alternatief? Hoe belangrijk is het dat de band op de kast aansluit? Hoe is de kwaliteit van Everest en Rubber B? Andere suggesties zijn natuurlijk ook zeer welkom.
Ik heb zelf een Rubber b band, maar dan voor Panerai. Deze is van uitstekende kwaliteit, maar ja, daar betaal je dan ook fors voor. Wat ik belangrijk vind aan een rubber band is dat er geen stofjes etc. aan blijven zitten. Daarnaast moet de band comfortabel zitten en er goed uitzien. Ik vind dat de rubber b band dit all drie doet…
Hier een foto van de rubber b band om een Panerai:
Ik baseerde mijn reactie op dit filmpje, zoals getoond op hun site: https://youtu.be/tvnSXVLOPu0. Daar is het niet helemaal goed te zien maar jouw foto is glashelder.
Fijn ook dat ze een vouwsluiting kunnen meeleveren! Kan ik de originele wat ontzien.
Ik heb wel eens een Chinese namaak rubberb gekocht om te testen. Maar die was niet aan mijn gmt te krijgen. Paste voor geen meter. Een originele lijkt me nog steeds wel wat. Maar inderdaad erg duur.