Rubber banden

Matties Schreef:

Maar nou moet ik zeggen dat ik synthetische banden
ook wel iets vind hebben. Zoals de longines legend
diver, gekleed maar toch sportief.

+1

drex Schreef:

De Seiko’s zijn voor mij een beetje lang en ik
vind het zonde om de
mooie tsunami er af te knippen.

Merkloos PU is helaas slecht verkrijgbaar in NL.
Of ik google verkeert.

( Tips zijn welkom. )

knippen is niet nodig wanneer je ergens een extra bandkeepertje kunt vinden ( oude keepertjes nooit weggooien dus ) desnoods doe je 3 keepers op 1 band, daar merk je niks van en het valt heus niet op. :#

Grt.

Gerard

Persoonlijk vind ik rubber het mooist, maar wel bij sportieve horloges.
Oris rubber is super, sinn ook maar iets stugger.
De band die bij mijn nieuwe Alpina hoort vond ik helemaal niets, te slap en dun, dus die zit op staal.

Hoi Ct,

Weer een typische Ct-oplossing:D(tu)
Ja, extra keepers heb ik.

Vaak is er verwarring bij webshops. ( misleiding? )
Er wordt dan vermeld ‘rubber’ maar dan blijkt
het silicone te zijn.
En pluis op zwart silicone is echt geen gezicht:X

Grt.

Leest er ook iemand wat de echte vraag is?
Het gaat er hier niet om of we rubber fijn vinden, maar waarom er de laatste tijd vaak hetzelfde horloge met staal of rubber dezelfde prijs heeft.

Ik kan je er trouwens niet bij helpen, zal wel winstbejag zijn inderdaad.

1 antwoord WINST.

Rubber kost minder en is gemakkelijker te bewerken.

Als de modellen met rubber band al goedkoper zijn dan de modellen met metalen band dan scheelt dit een euro of 30,- in prijs. Terwijl wanneer je de rubber band versie koopt en achteraf een metalen band besteld dan betaal je al gauw €100,- plus voor enkel de metalen band.

Bij bedrijven gaat het vooral om winst.

Carpe tempus Schreef:

drex Schreef:

De Seiko’s zijn voor mij een beetje lang en ik
vind het zonde om de
mooie tsunami er af te knippen.

Merkloos PU is helaas slecht verkrijgbaar in
NL.
Of ik google verkeert.

( Tips zijn welkom. )

knippen is niet nodig wanneer je ergens een extra
bandkeepertje kunt vinden ( oude keepertjes nooit
weggooien dus ) desnoods doe je 3 keepers op 1
band, daar merk je niks van en het valt heus niet
op. :#

Grt.

Gerard

soms gaat dat alleen niet, zoals monsterbandje. met kleine polsjes steekt t flapje toch uit. en door de ribbels past daar geen extra keeper.

ik denk ook winst, want hoewel op sommige klokken (duiker, military, tool, sports) n rubberen band idd beter past, zou imho in de meeste gevallen de prijs lager moeten zijn dan vn metalen bandje. ok, soms maken ze er wat moois v zoals bij de tudor of geven ze em n extra geurtje, of is t n speciaal gevulcaniseerd iets, maar bij de meeste horloges lijkt me de.metalen versie duurder om te maken dan de rubberen. zeker weten doe ik t niet.

mode zou ook zeker n rol kunnen spelen. zeker toen bruin in was, dat je dan n mooi matchende rubberen bandje erop hebt. laten we t maar over icewatch maar niet hebben :wink:

maar ook bij de limiteds v bijv seiko monsters enzo vond ik de kleuren combi’s met de banden erg leuk. vroeger waren ze volgens mij altijd zwart bij seiko, maar nu komen ze in alle kleuren vd regenboog uit. zelf ben ik erg tevreden met de donkerblauwe v mn 50th ann lim ed monster erg leuk. en ja, die is duurder dan n normale versie. en nee, hij is (veel) goedkoper dan de metalen lim.ed… die dan weer wel n nummertje erin gekrast heeft. maar dat neigt weer meer de marketing kant op te gaan.

Ik heb hele normale polsen maar die dingen zijn berekend
op een wetsuit.:+

Nu begrijp ik ook de waanzin van het aan de wal dragen van een
duikhorloge:#

klopt… soms kun je er alleen nog maar de schaar inzetten
of de nek van je Rodweiler ermee versieren.

Zo weet je dus als ze extreem lang zijn i.v.m wetsuit/drysuit dat het effectief bedoeld is om mee te duiken (functioneel). Wanneer een band te kort is om over een dry/wetsuit te doen dan is het geldklopperij (mode).

Dat denk ik erover.

Kennelijk is er vraag naar horloges met een rubber band. En ik moet zeggen, sommige rubber banden vind ik ook heel geslaagd en sommige horloges vind ik een rubber band gewoon heel goed staan. Maar, als er geen prijsverschil is, voelt het voor mij ook wel een beetje als afzetterij. Zelf draag ik vrijwel uitsluitend rubber en nato. Gewoon omdat ik dit het prettigst vind dragen en zeker nato’s staan vaak geweldig. Maar ik draag dan ook bijna altijd een duikershorloge.