Ik zoek voor mijn SD 43 een rubberband, wie heeft er ervaringen met verschillende soorten rubber banden, qua kwaliteit, draagcomfort? Ik zie bijv rubber B, delugs etc
Iemand die er ervaring mee heeft?
Gewoon een FKM rubber tropic scoren op AliExpress. Die dingen zijn, als je de wat duurdere van rond de 12 Euro pakt, fantastisch, beter draagbare dan welk rubber van welk merk ik ook maar mijn handen heb gehad. En ja, daar zaten ook banden tussen die voor honderd ekkies over de toog gingen.
Ik heb sinds kort banden van Zaelande en vind die echt geweldig. Ze hebben ze ook voor de SD:
Qua premium merken heb ik ook een Vanguard gehad op mijn Black Bay 58 en 36, maar ik zou de voorkeur geven aan Zaelande denk ik.
Ik heb een RubberB met doornsluiting voor mijn Submariner. Ik vind hem geweldig. Staat goed en door de curve zit hij erg prettig.
Schappelijke prijs en dan heb je echt rubber. Mijn ervaring is dat na het dragen van echt rubber FKM toch goedkoper aanvoelt. Praat ik over Borealis vulcanised rubber vs Ali FKM.
En als je een Rolex of Omega kunt betalen ga je toch niet op een bandje bezuinigen?
Ali bandjes draag ik op een Casio of Vostok.
Ga voor een Hirsch Pure, gemaakt van Caoutchouc.
Niet de hoofdprijs maar ook geen Ali. Just right (imho).
Staat zeker goed, mooi aansluitend op de kast.
Curve is comfortabel weet ik uit ervaring met FKM op voorwaarde dat de combinatie horloge en curve de juiste maat voor jouw pols hebben.
Al veel positieve verhalen over gelezen. Ik ga er volgend jaar één proberen op mijn Casio Duro om te vergelijken met mijn Borealis.
Hirsch Performance is ook een goeie serie, overigens. Absoluut.
Zeelande en Delugs zijn beide zeer goed. Tempomat is ook een goede optie.
Als aanvulling, ik vind Horus nog fijner dan Tempomat.
Ik kan een Rolex én een Omega betalen en vind mijn 12€ bandje gewoon erg fijn.
Ben zelf heel erg te spreken over deze FKM straps. Comfortabel, goed buigbaar en zien er goed uit.
Als je iets meer substantieels wilt, kan ik deze aanraden. Gevulcaniseerd rubber, in alles behalve naam ISOfrane voor een fractie van de prijs. Ze hebben verschillende kleuren, ik ben zelf voor de saaie zwarte gegaan. Deze zijn een stuk fijner dan de CrafterBlue straps die ik in het verleden gehad heb.
Als je een beetje rondkijkt kan je zelfs FKM straps met curved ends vinden, of met metalen endlinks voor een meer geïntegreerde look.
Vandaag de zealande binnen gekregen, zit op zich niet verkeerd, maat net om de pols nog even afwachten
eens even proef dragenMooi als combi