Rubber strap, curved

Voor de zomer ben ik op zoek naar een rubberen strap. Maar voor mn Ball 40mm. Ik neem aan, dat de curve van een kast redelijk universeel is (diameter afhankelijk uiteraard). Dus zolang je breedte correct is, past het? Of zit je dan perse aan een ‘rechte’?

Ik denk het niet. Lost van de curve van de band/kast moet ook de pushpins net op de juiste plek zitten.

Zéker niet universeel te noemen.

Neem de SKX007 en de nieuwe Seiko 5 Sports. Vrijwel vergelijkbare kast, maar banden zijn (vooral door de pushpins) zeker niet zomaar uit te wisselen.

2 likes

ohja, duh luglengte etc. speelt ook allemaal een rol.

Blergh, dat wordt dus een universele met rechte lijnen. Jammer, dat is toch minder mooi.

1 like

Of je moet er eentje van Hirsch nemen, daar zit een draaibare adapter in zodat de positie van de springbars tov de kast is aan te passen

Daar heb ik ervaring mee.
Not a fan

1 like

Ik ook niet, maar wellicht dat TS het wel een optie vindt…ook niet echt goedkoop trouwens

1 like

Bedankt voor de inzicht; maar die van Hirsch staat niet eens meer op de eigen website? En dat klinkt niet als het meest stabiele systeem ter wereld. Rechte eindstukken, dus. Ik heb me erbij neergelegd.

1 like