Beste forumleden, ik ben op zoek naar een zwarte rubber strap voor een BB54 en Ranger. Er is veel “dropshipping” waarbij de band bij AliExpress wordt besteld. Wat ik natuurlijk zelf ook kan.
Hebben jullie ervaring met een goede echte leverancier, wat is jullie advies.
Ben je dan op zoek naar goede AliExpress opties of zoek je het meer in de duurdere/luxere merken?
Mijn ervaring op AliExpress is dat het meeste erg op elkaar lijkt. Een FKM band bij de ene is vaak hetzelfde bij de andere. Enkel de hardware is soms anders.
Ik heb een Horus band, geen FKM overigens en die vind ik qua draagcomfort wat tegenvallen. De hardware is wel netjes.
Dat is een rubber soort, dat veel flexibeler is dan natuurrubber.
Bron: Google
FKM staat voor Fluorkoolstof Kautschuk Material en is een type synthetisch rubber [fluorelastomeer] dat bekend staat om zijn hoge weerstand tegen hoge temperaturen en chemicaliën. Het wordt vaak gebruikt in toepassingen waar andere rubbers falen, zoals in de auto-industrie, chemische industrie en luchtvaart. Het is ook beter bekend onder de handelsnaam [Viton]
O niet daarom, ik vind het gewoon heel lelijk. Bij mijzelf dan, ik kan wristshots met horloges op rubber wel waarderen, ik snap alleen de ultieme blijdschap niet.
Oh haha, ik zag je PFAS opmerking en dacht… afijn… dat dus
Ik vond bepaalde rubber banden ook niet mooi, maar dat is in de loop der jaren toch veranderd.
Tropics vind ik nu weinig meer aan bijvoorbeeld, terwijl ik de Zeelande eerst liluk vond en nu draag ik ze (Ali versie) zelf.