Rubber straps only

Hirsch Accent echt gevulkaniseerd rubber, zachter en soepeler dan FKM.

1 like

In het dagelijks gebruik wordt vaak alles wat watervast en flexibel is rubber genoemd. Maar er zijn nogal wat verschillende soorten ‘rubber’ banden.

• Gevulkaniseerd natuurrubber (bijv Hirsch). Volledig natuurlijk product. Soepeler, zachter, hoog draagcomfort. Heeft als nadeel dat het door de tijd heen verouderd door invloeden van buitenaf (zweet, huidvet, UV licht etc)
  • FKM synthetish rubber (bijv Zaelande) soepel, vormvast en extreem duurzaam.
  • NBR synthetisch rubber (bijv Bonetto Cinturini) stug, stevig vaak voor de wat grotere duik horloges (bijv een zware Panerai)
  • Isopreen rubber (ISOfrane) speciaal gepatenteerd rubber. Extreem zacht en soepel, wordt soepeler door warmte van het dragen net als natuurrubber
  • Siliconen (bijv originele merkbanden Citizen, Seiko) extreem soepel, zacht en rekbaar. Nadeel dat het stofmagneten zijn
  • TPU banden, polyurethaan (bijv oudere merkbanden zoals de Seiko band van @sq100 hierboven). Technisch gezien plastic. Veel harder en stugger dan rubber. Vormt zich met de tijd naar je pols. Wordt op een gegeven moment broos en breekt dan

Wat mij betreft zijn al deze types welkom in dit topic

5 likes

2 likes

Rubber draagt inderdaad heerlijk bij dit weer.
Draag momenteel een rode op mijn Seamaster.

4 likes

Nice! Welke band is dit?

Probeersel van ome Alie en valt zeker niet tegen…

1 like

Het hele jaar door fan van rubber, vooral die van Zealende:

4 likes

5 likes

6 likes

Met de vakantie in aantocht wilde ik weer iets anders gaan proberen. Iets wat in gedachte heel vet was. Nu het zover is slaat de twijfel toe. Ergens heel gaaf maar net niet. Wellicht ben ik gewoon gewend aan de Oysterband. Laat hem nog even op de Wolbrook. Ben benieuwd naar jullie mening?

4 likes

dat begrijp ik want
:point_down:t2:

Heel snel terug naar de Oyster en als je dan toch echt rubber wilt dan de echte Oyster Flex erop.

2 likes

Qua kleur een toffe match! Maar hij krijgt wel een beetje cheapo uitstraling van. Wellicht ook door de kwaliteit van de band? Maar hé, je had een idee en hebt het in elk geval geprobeerd

1 like

Nieuwe band voor de DS30. Fijn IWC look-a-like rubber van de forum sponsor

3 likes

Met dit warme weer >35 graden draagt rubber erg fijn :yum:

2 likes

Eens! Erg blij ook met rubber bandje.

Deze Zealande sluit lekker aan op de kast dus hoef geen

4 likes