Begin dit jaar kocht ik een gebruikte RubberB band voor mijn GMT. Ik krijg echter met geen mogelijkheid mijn Rolex springbars er in. In het einde van de band zit kunststof, waarvan de diameter van het gat te krap is.
Mijn vraag is dan ook: wie kan me helpen met het uitboren van deze te krappe tunnel? Op mijn risico uiteraard. Ik heb er zelf helaas de tools niet voor…
uiteraard tegen betaling.
Dat is bijzonder, want de rubberB is gemaakt voor de sub en gmt… Welk ref nummer heeft je GMT? Ik zou de band niet gaan uitboren, ik spreek uit ervaring
Als ik bandjes heb waar de push pin niet lekker in wil druk ik er eerst een saté prikker door. 99 van de 100 keer gaat de push pin er daarna zonder moeite in.
Zonder springbar sluit hij goed aan op de kast. Maar ze gaan absoluut niet in de band… Te dikke bars.
En wil er eigenlijk ook geen dunnere bars indoen. Nog los van het feit dat ik geen dunnere shoulderless bars heb.
Ik kocht hier een replica rubberB (wist niet dat het om een replica ging, werd aangeboden zonder naam ) wilde deze op m’n Obris Morgan monteren. Sloot ook mooi aan op de kast, maar na het uitboren begon het bandje te kantelen aan de kast Ik heb gewoon een klein boortje op de accuboor gezet en voorzichtig geboord. De boor volgt de gang wel en vreet niet opzij.
Maar als je het over shoulderless pins hebt dan is jouw GMT niet de uitvoering met de keramische bezel neem ik aan?
Het zou best kunnen dat de mijne ook een replica is (werd niet over gerept bij aankoop…). Voor een gebruikte was het bandje vrij goedkoop.
Ik heb een pre-ceramic GMT. Op de RubberB staat ‘M103’ als code, die zou dus moeten passen op mijn horloge: http://www.misterchrono.com/en/rubber-b-strap/1039-rubberb-strap-m103.html
Zou je - met jouw ervaring nu - een tweede poging willen wagen op mijn bandje? Of schat je in dat er dan exact hetzelfde gebeurt?
Tips van hierboven werken helaas niet (afwasmiddel, sateprikker). Dat gat is echt te klein en moet groter.
Hou je er ook even rekening mee dat het dunnere rubber om de pushpin dusdanig verzwakt kan raken dat het rubber daar scheurt tijdens het dragen? En dat je GMT op de stenen klettert?
Er zit een kunststof ‘element’ in het rubber meegegoten waar de springbar doorheen gaat.
Dat element moet iets verder worden uitgeboord. Daaromheen zit inderdaad wat rubber. Je moet wel erg lomp boren om dat hele kunststof element uit elkaar te slopen.