Even voorstellen. Ik ben Jan, ben verkeerstechnicus en heb een “mooie” oude Omega Geneve. Ooit in, ik meen 1973 nieuw gekocht. Ben de papieren kwijt. Horloge ligt al jaren stil. Ik wil de technische gegevens achterhalen, dus de kast eens openen voor nummers etc. Waarmee kan dat het veiligste? Ik las iets over een nieuwe methode, een rubberbal.
Alvast bedankt
Jan
stickyball op de rikketik voor 1 euro,…of een opgerolde huishoudhandschoen, een bolletje ducktape…
Moet het wel een deksel zijn die geschroefd is… En geen deksel die je los moet klikken…
capice Schreef:
stickyball op de rikketik voor 1 euro,…of een
opgerolde huishoudhandschoen, een bolletje
ducktape…
Probeer ik.
bedankt,
Jan
hcptdg Schreef:
Moet het wel een deksel zijn die geschroefd is…
En geen deksel die je los moet klikken…
Omega noemt de rubber bal in zijn vraag…dus lijkt me dan een geschroefde bodem, natuurlijk afhankelijk van het model.
capice Schreef:
hcptdg Schreef:
Moet het wel een deksel zijn die geschroefd
is…
En geen deksel die je los moet klikken…Omega noemt de rubber bal in zijn vraag…dus
lijkt me dan een geschroefde bodem, natuurlijk
afhankelijk van het model.
Uit Omega websites kreeg ik de sterk de indruk dat een (ronde) Geneve uit circa 1973 een geschroefd deksel heeft. Ook heeft hij 6 inkepingen, om te draaien lijkt me. Met duck tape lukte het nog niet. Ik plaats een foto zodra het gelukt is.
Jan
schroefdeksel dus das mooi…succes, hoop dat ie niet te vast zit
Voor een paar Euro koop je een kastopener. Als je in regio Oisterwijk woont kan ik hem wel voor je openen.
bedankt voor aanbod Jantje maar ik woon in Meppel. Maar ik denk dat je gelijk hebt met die kast opener want hij zit erg vast, zoals Capice ook al vermoedde. Kunnen jullie me een bepaald type adviseren of komt dat niet zo nauw.
Jan
De Bergeon Jaxa is het origineel, voor dagelijks intensief gebruik:
http://www.swisstime.ch/pgs/rwi-pgs-prod-lgs-en-idp-1837.html