Rubberen band Breitling SuperOcean II op maat maken

Hallo allemaal,

Nog een paar dagen en dan komt mijn nieuwe Breitling SuperOcean II aan en nu wilde ik weten of het makkelijk is om de rubberen band exact op maat te snijden, mede omdat ik de sluiting uiteraard mooi in het midden van mijn pols wil hebben. Eventuele tips zijn meer dan welkom want ik wil daar natuurlijk direct mee beginnen als hij arriveert :wink:

Alvast bedankt.

Mvg, Watchnut

Had een vriend van mij een tijdje terug ook, hij was gewoon naar schaap&citroen gegaan daar maakte ze hem gratis op maat.

1 like

en als je hem daar niet hebt gekochtā€¦ :slight_smile: ā€¦

Gewoon snijden, rubber kost niet veelā€¦ nee, serieus. trapsgewijs beide kanten iedere keer een stukje en let vooral op dat je niet scheef snijdt. soms krijg je daardoor minder contact in de sluiting / een kier.

succes!

2 likes

Ja heb de horloge in Monaco gekocht, hij kon niet meer bij Breitling besteld worden in Nederland anders had ik hem hier gekocht en uiteraard was hij dan gewoon op maat gemaakt. We gaan het stukje bij beetje proberen :see_no_evil:

Ik hoor voor nu het eerst dat de super ocean van rubber is. Moet wel tegen een stootje kunnen dan.

1 like

Zorg dat je de 12 uur zijde het langst houdt. Als er drie blokjes af moeten dan 1x aan de 12 kant en 2x aan de 6 kant

5 likes

Dat stukje wat in de vouwsluiting zit om de band te finetunen, moet ik die in het midden houden of op het kleinste ? Iig niet op het grootst uiteraard :wink:

1 like

Denk op zn kleinst. als je m al uitschuift straks je band te kort

1 like

Ik draag m standaard geheel ingeschoven.

1 like

Ik denk dat ik hem een heel klein beetje open zet want het is nu al best warm dus mijn pols is denk ik iets dikker als in de winter.

1 like

Zal er aan denken thanks

1 like

Zou even naar een AD gaan. Die doen dit vaak kosteloos.

Heel belangrijkā€¦ Wat er teveel af is, krijg je er niet meer aan. Belangrijke beslissing. Heel erg goed passen na elke ingreep!

Zal eens bellen, dan zou er helemaal niks mis kunnen gaan :wink:

Ja zal het zeker rustig aandoen als ik het zelf doe want idd een teveel en het word een nieuw bandje :wink:

1 like

Tip: Maak 'm op maat aan het einde van de dag, als het liefst een beetje warm is, ook. Scheelt millimeters in je polsomtrek. :+1:

2 likes

Ik heb m ook later nog een keer blokje afgehaald. in de winter is hij bij mij dus geheel in.

1 like

Idd dan is het altijd goed als het kouder word en kun je dat beetje weer terughalen, dat bedoelde ik met ā€œ heel klein beetje open zettenā€ dan is het eigenlijk altijd goed, bedankt

2 likes

Pfff zie het nu pas haha kan ik de topic tekst nog veranderen ?

2 likes

Nee, jij kan dat niet en ik ook niet tl1 maar dit ook wel heeft zo zijn charme de titel :slight_smile:\