Rubberen band met curved ends Tag Heuer Aquaracer

Hallo allen,

Al enige tijd staat de 43mm Tag Heuer Aquaracer (WAY2013.BA0927) op nr. 1 aan te schaffen horloge.

De stalen band vind ik fantastisch staan ik zou er ook graag een tweetal rubberen banden bij willen kopen, een zwarte en een oranje. Echter is heeft deze Tag een bandbreedte van 21mm (ietwat afwijkende maat).

De banden van Zealande :point_down: vind ik prachtig en ben ook bereid die 150 euro neer te leggen voor de banden.

Alleen heeft Zealande alleen banden voor de 41mm variant van deze Aquararacer. Helaas helaas, want een uitgebreide zoektocht op het web heeft mij nog geen alternatieven voor deze banden opgeleverd (die wel passen).

Heeft wellicht iemand van u tips voor dergelijke (van goede kwaliteit) rubberen banden die passen op de Aquaracer 43mm met 21mm bandbreedte?

Het uiteinde van de Zealande band past precies op de Aquaracer (aldus de specs.)

Vraag 2 aan u allen, is het ook mogelijk om een andere (niet specifiek voor de Tag ontworpen) rubberen band met curved ends aan te laten sluiten?

Ik heb een tool om de bandpennen te buigen. Uit ervaring met Ali bandjes (om te testen) weet ik dat het een heel geklooi kan zijn om de pennen op de gaatjes te laten aansluiten.

Alvast hartelijk dank voor uwe wijsheden.

2 likes

Heeft Tag zelf geen rubbâgh alternatief?

1 like

Het gaat TS om de prijs van de banden. Ik heb ook lang gezocht naar alternatieven en nooit gevonden. Gewoon OEM bandje en sluiting kopen, een echte TH is dat ook waard.
Weet nog een Spaanse OEM TH bandenleverancier desgewenst. Van Baal in Nijmegen kan ze ook leveren hoor.

2 likes

Rubber aan de binnenkant :stuck_out_tongue_winking_eye: heb ik nog liggen, mag weg voor een leuke prijs

1 like

Nope, de nieuwe Aquaracer komt wel op een zwarte rubberen band :point_down:

Ik vind de verticale strepen op de band niet zo mooi passen bij de lijnen op de wijzerplaat. Maarrr het zou een alternatief kunnen zijn, als die zou passen op het oudere model.

Hier in de stad zit een AD, die kan ook aan de originele banden komen. Zit helaas geen oranje tussen.

Edoch thanks voor de tip!

Hehe, thanks, maar is het nét niet voor mij.

1 like

Wellicht past de originele van het oude type Aquaracer chrono? (Die al jaaaaren op m’n wishlist staat maar vanwege eta7750 toch te dik is voor mijn kippepolsjes)
Plaatje van ten2two.nl gejat:

2 likes

Das nog wel eens een idee :bulb:

Wellicht zijn die banden ook nog te halen bij een AD!

Ga ik achteraan.

Ik vraag me bijvoorbeeld ook af of bijvoorbeeld deze zou passen?

Misschien past deze.

https://www.horloge-bandjes.nl/horlogebanden-merk/tag-heuer/horlogeband-tag-heuer-cak2110-bt0720-rubber-zwart-21mm.html

Mika

1 like

Thnx! Ik zal ze eens mailen. Je zou toch zeggen dat die zou moeten passen…

Al staan er wel expliciete modellen genoemd.

Hier nog een adresje. Wat er niet is zoeken ze voor je!

1 like

Muchas gracias! Deze kende ik nog niet. Zal ze ook gaan mailen.

Dank!

1 like

Ook een handige zoekfunctie op de site adhv Tag Heuer modelnummer.
Succes!

1 like

Dank u!

1 like