M’n nieuwe Oris 65 heeft een geweldig comfortabel rubberen tropic bandje. Het bandje beweegt alleen niet zo soepel tussen de lugs op en neer…beetje stug, lijkt iets te breed. Ik heb geen ervaring met rubberen bandjes. Zou dit met verloop van tijd nog soepeler worden?
En zo nee, het enige dat ik mij kan bedenken is heel voorzichtig iets af te halen van de zijkanten van het bandje bij de lug aansluiting. Maar liever begin ik daar niet aan. Jullie wellicht nog andere ideeën of tips?
Volgens mij hoort dat zo.
Ik heb die van mij nu ook om en net even ‘getest’, en die beweegt ook wat stug tussen de lugs.
Onder het dragen helemaal geen last van trouwens.
Ja. Wat je kan doen is het bandje even losmaken en wat met de hand soepeler buigen, dat gaat wat sneller dan bij dragen. Beweeg het bandje ook even in de breedte (beetje wokkelen).
Ah wacht…ik zie nu dat het komt doordat de beide zijkanten van de achterkant van de band tegen de kast aanschuren tijdens het op en neer bewegen. Daar is niets aan te doen behalve iets van de zijkanten afschaven…
Ah, dat was mijn eerste ingeving toen ik de topic titel las, maar omdat het een OEM Oris rubberen band was, had ik die gedachte al meteen weer terzijde geschoven. Daar is niks aan te doen. En het is ook niet erg.
Thx. Klopt is idd niet erg. Het enige is dat kast zo nu en dan neiging heeft in een bepaalde ‘stand’ te blijven staan wanneer het bandje niet terug draait…
Of even de pushpin eruit halen. Bandje op z’n zijkant, blokje hout er op en een licht tikje met de hamer.
Niet tevreden, dan harder meppen met de hamer