Goedemiddag allemaal,
Ik heb een Ruhla eurochron quartz gekocht. De verkoper meldde mij dat hij niet liep. Dus voor een appel en een ei dat horloge gekocht en mij laten toesturen. Na aankomst heb ik hem open gemaakt en kwam tot de conclusie dat er geen batterij inzat. Dan loopt hij dus niet. Dat moet simpel op te lossen zijn door een nieuw batterijtje erin en klaar. Hij zal dan wel weer lopen. Helaas, dus niet. Dus naar ‘mijn’ juwelier die mij vaak kan helpen maar ook hij kreeg het niet voor elkaar. ‘Hij zal een nieuw binnenwerk nodig hebben’, vertelde hij me.
Nu weet ik nagenoeg niets van dit model en vraag me dus af hoe oud hij is en of hij überhaupt bijzonder is.
De volgende vraag is dan natuurlijk waar ik een quartz KAL13 binnenwerk voor deze kan bemachtigen en wie dat er dan voor mij in zou kunnen zetten.
Ik heb al naar Ruhla in Wutha-Farnroda een e-mail gestuurd maar die schijnen het druk te hebben want enige reactie volgt niet.
Wie kan wat meer info over deze NA verschaffen en evt helpen met een uurwerkje?
Alvast dank.
Fijne dag
Bram3
Ik ga even een wijd openstaande deur intrappen, maar: weet je zeker dat je het juiste type batterij erin hebt gehad en dat deze op de juiste manier is gemonteerd?
Deze jongens zijn bij mij vaak hulpvaardig geweest. Ze snapten mijn grapje over ‘fietsen teruggeven’ niet, maar konden me wel helpen.
Gezien het tekentje moet de min boven. Is dat zo ook getest?
Goedemorgen,
Die open deur begrijp ik maar al te goed. Toch dank hiervoor. Ik heb bij mijn horloge maker het horloge afgegeven en ga er dan vanuit dat hij de juiste batterij gebruikt. Ik weet wel dat ze ook een apparaat hebben waarmee ze de quartz nét even wat meer energie/puls geven om hem weer op te starten. Dat mocht ook niet baten.
Goedemorgen BroederBill,
Dank voor de tip. Ik ga die jongens benaderen.
Ik zal het niet over fietsen hebben met ze.
GR
Bram3
Goedemorgen Plees,
Ik neem aan dat ze weten wat e doen. Ben er niet bij geweest toen mijn horlogemaker de rest deed.