Ruil je Patek (tijdelijk) om voor een goedkoop plastic horloge in Napels

TL;DR: Eindbaas Toerisme in Napels heeft het idee geopperd om hotels goedkope plastic horloges uit te delen aan toeristen, zodat hun dure horloges niet gestolen worden. Tevens leuk als souvenir.

Nieuwe moonswatch hype?
Staan ze al op chrono24?

3 likes

Hublot heeft ook zoiets maar dan als je je horloge wegbrengt voor een servicebeurt.

8 likes

De mooiste Hublot die ik gezien heb!

23 likes

Pssst

11 likes

voor dit soort momenten is deze de perfecte oplossing

1 like

Was toevallig vorige week in Napels en ben onbezorgd rondgelopen met mijn Citizen. Veilig gevoel, ook s’avonds in donkere steegjes.

3 likes

Qua model mooi. Maar kijk nou hoe die schroefjes zitten
 Pffff.

Mooi horloge! Citizen is altijd een mooi merk.

Citizen is sws mooi under the radar en ik denk dat je zelfs in donkere hoekjes van onze hoofdstad gewoon ermee rond kan lopen.

Weet je tenminste zeker dat het echt schroeven zijn en niet zoals bij AP eigenlijk een bout is (schroeven worden van onder in geschroefd)

4 likes

Ik begrijp waardoor het komt, maar AP laat zien hoe het moet in de hogere prijs regionen.

2 likes

Ik snap je en een hublot zou om deze reden niks voor mij zijn, heb toch wel wat ocd trekjes.

2 likes

De aanslag op de onderkant van de seconde wijzer van deze hublot (filmpje van YouTube). Dat kan toch niet op zo’n horloge.

1 like

Wat een geneuzel.

Hoeveel mensen zonder macrolens kunnen dit ĂŒberhaupt waarnemen?

Het gaat nergens over.

De bloody onderkant (!!!) van een wijzer

Het enige wat het zegt is, dat polijstwerk aan de bovenkant van de andere wijzer top notch is.

4 likes

Dit is zonder vergroting en je noemt het geneuzel?
Wanneer je zo’n significant bedrag neertelt voor zoiets mag je op en top kwaliteit verwachten. Juist dan moet het hem in de details zitten.

Ja, dit noem ik geneuzel. Je verwijzing is giga vergroot btw.

Het is een Hublot. Middelmatig spul. Geen Patek, Lange oid.

Dat wat jij noemt “middelmatig spul” is voor mij een grote uitgave waar ik dan ook wel degelijk eisen aan stel.

We verschillen er in en dat is prima.

Dan nog is het zelfs op topniveau ongebruikelijk dat de onderzijde van wijzers beter wordt afgewerkt.

Ongeacht of het een grote uitgave voor iemand is.

Dat is immers per definitie subjectief. Voor een 18 jarige student is een Seiko van Eur. 250 vermoedelijk meer dan iets van Eur. 2000 voor een ondernemer van 50.

1 like

Denk de opdruk weg en het is nog best een mooi horloge qua vorm van de kast eigenlijk

Dat is ook terecht echter zou die onderkant mij ook min of meer jeuken, zo goed kijk ik toch nooit naar een horloge. Maar vergis je niet als je een PP gaat bekijken, daar vind je ook de nodige ‘smetjes’.

En als dat je niet aanstaat dan moet je ze laten liggen natuurlijk, dat scheelt ook nog eens boel pecunia.

2 likes

Ik weet iemand met een (destijds) nagelnieuwe PP perpetual met de dag of maand niet goed uitgelijnd in het venster.

Weet je wat de reactie was? “Dat is binnen de toleranties, er zit altijd een beetje speling in.”

1 like