Ruil topic

Is een “ruil” topic niet een goed idee ?Of zeg ik iets geks?

Posten wat je wil ruilen, en laat de rest maar een foto plaatsen wat ze willen aanbieden met evt bijbetaling.

Lijkt mij wel interessant.

Ik zoek bijvoorbeeld nog een rolex en wil mijn vrouw er wel voor inruilen.

• Ja, ik vind een ruil topic een goed idee.
  • Nee, ik vind een ruil topic een slecht idee.

0 stemmers

Ik vind het geen goed idee, omdat er dan weer allerlei commentaar komt over waarden, en de staat enz. Gevoelig allemaal.
Gewoon een ruil advertentie met een vermelde ruilwaarde, en de rest per PB.

9 likes

Foto graag en hoeveel zou je willen bijbetalen?

19 likes

Hebben we niet al zo een plek?

Horlogemarkt.

Als je iets wilt ruilen kunnen we het daar gewoon melden.

1 like

+1 met wat @anon11367652EV schrijft.
Btw. Ben je nog steeds bezig om TL2 te worden @smoothrp? Kom op, je kunt het en dan mag ook jij in de horlogemarkt je vrouw te koop aanbieden, ik bedoel… een ruiltopic openen. :sunglasses:

5 likes

Probleem is ook dat iedereen in een normaal topic kan reageren, ook leden die nog geen verkooprechten hebben.

2 likes

Denigrerend, stoer hoor👍

3 likes

Als je quote, vergeet dan de smiley niet mee te nemen. :wink:

Oh enne, had eerder al een onderonsje met @smoothrp over verkooprechten enzo. Hij kan de humor er denk ik wel van inzien hoor. Jij niet? Kennelijk…

Ps als het over de vrouw gaat:

Ik haakte even hier op in. :sunglasses:

Dat inderdaad, was jammergenoeg hetzelfde probleem met het ‘outgoing’ topic een tijdje geleden, leuk om doorheen te scrollen maar in strijd met de verkoopregels.

Mij ook. Met een bak popcorn en oneindige hoeveelheid likes om alle commotie en onzin van brandstof te voorzien.

1 like

Mij ook want dat wordt een gigantische warboel :grin:

Voor verkoop en ruil is er het blauwe gedeelte.

Het te koop aanbieden van horloges is nu best goed geregeld en dat komt mede door het alleen toelaten van leden die langer lid zijn denk ik. Don’t change a winning team. Voor ruilen via het forum moet je ook langer lid zijn vind ik om gezeik te voorkomen en dat kan dan gewoon via het blauwe deel.
Van ruilen komt huilen, dat gezegde is er niets voor niets.

1 like

Precies dit.

Laten zoals het is

2 likes

Van ruilen komt huilen.

2 likes

Het principe van ruilen vind ik niet zo gek. Vanzelfsprekend in het daarvoor bedoelde verkoopgedeelte.

Te zijner tijd wil ik een ruil proberen te benutten voor het verbeteren van mijn bescheiden collectie. Een stuk of wat exemplaren ruilen tegen een die ik graag wil hebben.
Ik ga er dan wel vanuit dat ik dat doe met een (semi-) professional die de kwaliteit en waarde van mijn (vintage) exemplaren realistisch kan inschatten, en er vervolgens ook wat aan heeft. Het zou dus geen een-op-een plaatsing worden.
Ik moet nog even denken over hoe een ander is te organiseren. En of dat het wel mogelijk is via de HF-kanalen.
De fout die ik nog maar kort geleden maakte, door een Omega bumper automaat van eind jaren veertig voor weinig via Marktplaats te verkopen, wil ik niet meer maken. Ik ben duidelijk geen handelaar.

we kunnen er een wedstrijd van houden, begin met een Invicta en ruil dat omhoog tot je eindigt met een leopard Daytona

1 like

Nou . Da’s toevallig .
De Zwitsers hebben niet alleen de horlogemarkt gekopieerd .
Maar ook het monetaire systeem naar zich toe getrokken .

En geld blijkt al jaren een prima ruilmiddel .
zolang er geen transactie-belasting bij komt uiteraard .

In het verkoopgedeelte kun je aangeven te ruil
Lijkt mij overbodig om dan een apart topic daar voor aan te maken.

2 likes